کد خبر : 32500
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1396 - 23:24

بودجه آموزش و نظام بهره برداری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری گوشت قربانی می شود ؟

پس از سالها انتظار با عنایت ویژه مقام معظم رهبری، بودجه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تصویب و پرداخت شد

پس از سالها انتظار با عنایت ویژه مقام معظم رهبری، بودجه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تصویب و پرداخت شد و مردم استان های زجر دیده خوزستان و ایلام آماده چشیدن شهد شیرین یکی از مهمترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند. این طرح هم اکنون مراحل اجرایی خود را طی می کند و اکثریت کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که برای تکمیل و بهره برداری از این طرح عظیم، ایجاد نظام های بهره برداری مدرن و آموزش بهره برداران امری بسیار مهم و حیاتی است به نحوی که در صورت مغفول ماندن و بی توجهی به این موضوع، کل سرمایه گذاری طرح با خطر عدم بهره وری مناسب مواجه خواهد شد.

خوشبختانه مسئولین امر در دولت به این امر توجه نمودند و بودجه لازم برای ایجاد نظام های بهره برداری و آموزش بهره برداران در استان های خوزستان و ایلام را فراهم نمودند. از این بودجه تاکنون ۱۲ میلیارد تومان تخصیص داده شده که ۹ میلیارد تومان سهم تعاون روستایی و ۳ میلیارد تومان نیز سهم جهاد کشاورزی است اما متاسفانه خبرهایی به گوش می رسد مبنی بر اینکه برخی افراد در سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور قصد دارند این بودجه را در تهران و قبل از اینکه به خوزستان و ایلام برسد با استخدام مشاوران آنچنانی هزینه نمایند. ابزار نخ نمای استخدام مشاوران برای هزینه کرد چنین بودجه هایی مدتهاست از مد افتاده است، مشاورانی که تنها تخصصشان تهیه و تحویل کتابچه های طلق و شیرازه ای است که بعضا در استان خوزستان فاجعه آفریده اند. سد گتوند، طرح دیمه رامهرمز، شمی و انجه در ایذه و خسارات غیرقابل محاسبه مردم و بیت المال در این طرح ها حاصل همین مشاوران سفارشی بوده است. حتی اگر قرار باشد مشاورین، این کار را انجام دهند در خود استان خوزستان و ایلام مشاورینی توانمند حضور دارند که می توانند این عمل را تحت نظارت سازمان های مربوطه بخوبی انجام دهند و در صورت استخدام مشاور در تهران، به نوعی توهین به جامعه علمی و کشاورزی خوزستان و ایلام محسوب می شود.

انتشار این خبر در میان بهره برداران و تشکلهای کشاورزی استان، موجی از انتقادات را در پی داشته است به نحوی که بنظر می رسد حتی در صورت برداشت یک ریال از این بودجه در تهران از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی، محافل مختلف در استان واکنش سختی به آن نشان دهند.

یک منبع مطلع به دهقان نیوز اطلاع داد در صورت وقوع این اقدام در سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، طرح سوال از وزیر در این مورد توسط برخی نمایندگان استان به مجلس ارائه خواهد شد.

امیدواریم سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور همچنان که تاکنون در چهارچوب منافع کشاورزان گام برداشته از این پس نیز در این مورد، معقول و خردمندانه برخورد کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.