کد خبر : 31899
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 20:17

روند قیمت مرغ کاهشی شد

بازار مرغ در ماه های اخیر با نوسان های زیادی همراه بود، به طوری که قیمت آن بین ۶۶ هزار ریال تا ۸۴ هزار ریال برای مصرف کنندگان بود.

دهقان نیوز:
[ad_1]

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، دولت برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان بیش از ۲۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد را با قیمت هرکیلوگرم ۵۷ هزار ریال به بازار عرضه کرده است.
بازار مرغ در ماه های اخیر با نوسان های زیادی همراه بود، به طوری که قیمت آن بین ۶۶ هزار ریال تا ۸۴ هزار ریال برای مصرف کنندگان بود.
«مهدی یوسف خانی» رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: امروز نرخ هرکیلوگرم مرغ در مرغداری ها ۴۴ هزار ریال، کشتارگاه ۶۰ هزار و ۵۰۰ ریال، تحویل به واحدهای صنفی عمده ۶۲ هزار ریال و خرده فروشی ها حداکثر ۶۸ هزار ریال بود.
وی نرخ هر کیلوگرم ران مرغ را در محل خرده فروشی ها ۶۸ هزارریال، سینه با کتف را ۱۰۵ هزار ریال، سینه بدون کتف را ۱۱۵ هزار ریال و فیله مرغ را ۱۴۵ هزار ریال ذکر کرد.
یوسف خانی با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ در این هفته نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته است، افزود: اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران حداکثر قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ را اعلام می کند، بنابراین ممکن است نرخ این محصولات در بازار مصرف به دلیل رقابت واحدهای صنفی کمتر از نرخ اعلام شده باشد.
به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، واحدهای صنفی خرده فروشی به هیچ وجه نباید گوشت مرغ و تخم مرغ را گران تر از نرخ های اعلام شده بفروشند و در صورتی که مصرف کنندگان با قیمت ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار ریال گوشت مرغ روبرو شدند، می توانند گرانفروشی واحدهای متخلف را از طریق اتحادیه صنفی یا سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا، در ابتدای ماه مبارک رمضان (ششم خردادماه جاری) قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده ۴۹ هزارریال و خرده فروشی ۷۷ هزارریال، در هفته دوم (سیزدهم خردادماه جاری) قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۸ هزارریال و خرده فروشی ۷۳ هزارو ۵۰۰ ریال، هفته سوم (بیستم خردادماه) قیمت مرغ زنده ۴۵ هزار ریال و خرده فروشی ۷۰ هزار و ۵۰۰ ریال بود.
البته یک ماه گذشته در اواسط اردیبهشت ماه قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها ۴۷ هزار ریال و در خرده فروشی ۷۳ هزار ریال و اوایل فرودین ماه امسال مرغ زنده ۵۲ هزارریال و خرده فروشی ۸۴ هزار ریال بود.
براساس برآوردهای کارشناسی وزارت جهادکشاورزی در سال ۱۳۹۳، قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ ۷۵ هزار ریال بود.
سالیانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود که بخش عمده این محصول پروتئینی در داخل کشور به مصرف می رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.