کد خبر : 28997
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1395 - 10:09

توضیح یک مسئول وزارت کشاورزی درباره یارانه خرید تضمینی گندم

در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۳۹۶ دولت، یارانه خرید تضمینی گندم با ۸۲٫۲ درصد رشد به رقم ۸۲ هزار میلیارد ریال(۸۲۰۰ میلیارد تومان) افزایش یافته است.

در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۳۹۶ دولت، یارانه خرید تضمینی گندم با ۸۲٫۲ درصد رشد به رقم ۸۲ هزار میلیارد ریال(۸۲۰۰ میلیارد تومان) افزایش یافته است.

افزایش ۲۵ درصدی اعتبارات ملی بخش کشاورزی در لایحه بودجه ۹۶

 «حسن قاسمی» اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی وزارت جهادکشاورزی را در لایحه بودجه سال ۹۶ بالغ بر ۴۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال(چهار هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان) عنوان کرد و افزود: سال گذشته اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی وزارت جهادکشاورزی در بودجه ۳۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال(سه هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان) بوده است.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهادکشاورزی با بیان این که اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ردیف های متفرقه ملی وزارت جهادکشاورزی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت در سال ۱۳۹۶ برابر با ۴۶۸۲٫۲ میلیارد ریال است، اظهارداشت: این رقم نسبت به اعتبارهای ردیف های متفرقه قانون بودجه امسال که مبلغ ۳۹۹۱ میلیارد ریال بود، معادل ۱۷٫۳ درصد افزایش نشان می دهد.
وی درج اعتبارات ۲۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریالی توسعه روش های نوین آبیاری به طور کامل در پیوست شماره یک لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ و همچنین اصلاح هدف کمی این طرح از ۷۰۰ هزار هکتار به دو میلیون و یکصد هزار هکتار را در برنامه ششم توسعه بزرگترین دستاورد و ابتکار عمل وزارت جهادکشاورزی دانست.
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهادکشاورزی همچنین از تخصیص ردیف متفرقه تملک دارایی سرمایه ای با عنوان تقویت اعتبارات طرح های آب و خاک و شبکه های فرعی برای نخستین بار در لایحه بودجه پیشنهادی دولت خبر داد و گفت: بر اساس این ردیف ۱۵۰ میلیارد تومان برای طرح های آب و خاک و احداث شبکه های فرعی اختصاص می یابد.
وی اعتبارات کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات در لایحه بودجه سال آینده را ۷۰۰ میلیارد ریال(۷۰ میلیارد تومان) اعلام کرد.
قاسمی افزود: این رقم نسبت به اعتبار ۱۹۷ میلیارد ریالی ( ۱۹٫۷ میلیارد تومان) امسال رشد ۲۵۵٫۳ درصدی دارد.
وی گفت: به منظور توسعه و حمایت از کشت دانه های روغنی و چغندر قند نیز دو ردیف متفرقه در لایحه بودجه دولت به مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال( ۲۱۰ میلیارد تومان) لحاظ شده است.
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: از این مبلغ به تفکیک یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال( ۱۲۰ میلیاردتومان) هزینه ای و ۹۰۰ میلیارد ریال(۹۰ میلیارد تومان) تملک دارایی سرمایه ای است.
قاسمی با بیان این که مکانیزم این اعتبار، درآمد هزینه ای است و این مبلغ از محل عوارض واردات شکر و دانه های روغنی به وزارتخانه برگشت داده می شود، اظهار داشت: علاوه بر این رقم یک هزار میلیارد ریال(۱۰۰ میلیارد تومان) به طور خاص به کشت دانه های روغنی اختصاص می یابد.
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از این میزان ۵۰۰ میلیارد ریال( ۵۰ میلیارد تومان) هزینه ای و ۵۰۰ میلیارد ریال( ۵۰ میلیارد تومان) تملک دارایی سرمایه ای است.
قاسمی درباره اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی برنامه آبخیزداری و حفاظت خاک در لایحه پیشنهادی بودجه امسال گفت: اعتبارات تملکی ملی این برنامه را ۵۱ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال( ۵۱۰٫۱میلیارد تومان) پیش بینی شده که نسبت به اعتبارات تملکی ملی سال ۹۵ معادل ۱۲۰٫۹ درصد افزایش نشان می دهد.
این مقام مسوول در عین حال اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی در حوزه احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از جنگل های کشور را ۲۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال( ۲۲۴٫۱ میلیارد تومان ) عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به ۱۵ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال( ۱۵۹٫۱ میلیارد تومان) اعتبارات تملکی ملی سال ۹۵ از رشد ۴۰٫۹ درصدی برخوردار است.
قاسمی با اشاره به افزایش حدود ۱۷۷ درصدی اعتبارات مقابله با بیابانزدایی و تثبیت شن های روان اعلام کرد: این اعتبارات از ۶۸۵ میلیارد ریال( ۶۸٫۵ میلیارد تومان) در بودجه سال ۱۳۹۵ به ۱۸ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال( ۱۸۹٫۸ میلیارد تومان) در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۳۹۶ ارتقا یافته است.
وی با اشاره به این که برای نخستین بار ردیف مستقل هزینه ای در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۳۹۶ برای اطفای حریق جنگل ها و مراتع ایجاد شده است، اعتبار این ردیف را ۱۰۰ میلیارد ریال(۱۰میلیارد تومان ) عنوان کرد.

** رشد ۸۲ درصدی رقم پیشنهادی یارانه خرید گندم سال ۱۳۹۶
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی درباره یارانه خرید تضمینی گندم گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۳۹۶ دولت، یارانه خرید تضمینی گندم با ۸۲٫۲ درصد رشد به رقم ۸۲ هزار میلیارد ریال(۸۲۰۰ میلیارد تومان) افزایش یافته است.
وی یارانه خرید تضمینی گندم در بودجه سال ۱۳۹۵ را ۴۵ هزار میلیارد ریال( ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ) عنوان کرد.

** افزایش ۵۸ درصدی ردیف متفرقه دولت در بودجه ۱۳۹۶
قاسمی از افزایش ۵۸ درصدی ردیف متفرقه درآمد هزینه ای دولت در بودجه سال آینده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اختیاراتی که قانونگذار به موجب بند (۱) ماده (۱۳) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت داده، ردیف متفرقه ای برای دولت لحاظ شده که این ردیف از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال( ۱۹۰ میلیارد تومان) در بودجه سال ۱۳۹۵ به سه هزار میلیارد ریال(۳۰۰ میلیارد تومان) در سال ۱۳۹۶ ارتقا یافته است.
وی با بیان این که بخش عمده این اعتبارات متفرقه ای به حوزه کشاورزی تخصیص می یابد، تصریح کرد: از این اعتبارات برای حمایت از تولید یا تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر مبنای تصمیمات دولت، هزینه می شود.
قاسمی یادآورد شد: سال گذشته از محل برگشت درآمدهای این ردیف برای حمایت از چغندرکاران استفاده شد.
وی درباره اعتبارات هزینه ای ملی موسوم به اعتبارات جاری وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۳۹۶ نیز گفت: این اعتبارات بالغ بر ۱۲هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال( ۱۲۴۱٫۴میلیارد تومان) پیش بینی شده است که نسبت به سال قبل ۱۰٫۵۸ درصد رشد نشان می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.