کد خبر : 28915
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1395 - 12:40

فعالیت کشاورزی از مالیات معاف شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی مجلس، بند الحاقی به ماده ۴۳ لایحه برنامه ششم توسعه را با ۱۶۰ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع تصویب کردند.

معافیت فرآیندهای تولیدی وخدماتی کشاورزی ازمالیات/ الگوی کشت در برنامه ششم

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پنج شنبه مجلس، بند الحاقی به ماده ۴۳ لایحه برنامه ششم توسعه را با ۱۶۰ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از ۲۲۶ نماینده حاضر تصویب کردند.
براساس این بند الحاقی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید فرآیندهای تولیدی و خدماتی قبل از تولید نهایی محصولات کشاورزی فرآوری نشده بخش کشاورزی مذکور در بند ب ماده یک قانون تجمیع وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی که مشمول معافیت از قانون مالیات بر ارزش افزوده نیستند با نرخ صفر محسوب شود.
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۴۵ این لایحه را با ۱۸۸ رای موافق، ۱۲ رای ممتنع ،۴ رای مخالف از ۲۲۶ نماینده حاضر مصوب کردند که بر اساس این مصوبه مجلس، دولت موظف است تا پایان سال اول برنامه طرح الگوی کشت را برای تمامی نقاط کشور تعریف کرده و در طی سال های برنامه ششم به مورد اجرا گذارد.
همچنین وزارت نیرو موظف است تخصیص آب را مطابق طرح الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه ماده ۴۶ لایحه برنامه ششم توسعه را با ۱۶۲ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، ۴ رای ممتنع از ۲۲۶ نماینده حاضر تصویب کردند که بر اساس این مصوبه مجلس، عوارض حاصل از چشمه های آب معدنی و درمانی در محدوده شهرهایی که ظرفیت توسعه گردشگری دارند، با طی مراحل قانونی در اختیار شهرداری ها و دهداری ها همان منطقه قرار می گیرد، منابع حاصله متناسب با دریافت عوارض که به پیشنهاد شورای اسلامی شهر به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان می رسد با تصویب کمیته برنامه ریزی شهرستان صرف زیرساخت های گردشگری همان منطقه می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.