کد خبر : 28784
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395 - 9:06

پرداخت تسهیلات گلخانه ای

به متقاضیان ایجاد فضاهای گلخانه ای در کشور از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت می شود.

پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گلخانه ای در سال جاری

محمد علی طهماسبی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در آمل افزود: از محل این تسهیلات نیز تاکنون ۵۱۳ هکتار گلخانه روباز و سربسته به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: همچنین با پرداخت این تسهیلات مساحت گلخانه های کشور به بیش از ۱۰ هزار هکتار افزایش یافته است.
طهماسبی هدف نهایی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی را افزایش مساحت گلخانه های کشور به بیش از ۵۸ هزار هکتار تا سال ۱۴۰۴ اعلام کرد.
وی گفت: در این راستا و برای تحقق این هدف مهم به متقاضیان ایجاد فضاهای گلخانه ای در کشور از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت می شود.
** سهم یک درصدی ایران در تولیدات گل و گیاه
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به سطح زیرکشت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتاری گل و گیاه در کشور اشاره کرد و گفت که هم اکنون هفت هزار تن از کل تولیدات گل و گیاه زینتی و دارویی کشور صادر می شود که سهم ایران حدود یک درصد بازار جهانی است.
وی با بیان اینکه روند صادرات گل و گیاه کشور در حد مطلوب نیست، اضافه کرد: تولید به صورت صادراتی تاکنون شکل نگرفته است، به خاطر اینکه تولید این محصول به صورت مدام وجود ندارد و بخصوص گل های شاخه بریده که تولید انبوه و مستمر می خواهد.
طهماسبی گفت: البته چندی پیش در قالب کشاورزی قراردادی در حال شکل گیری است که یکی از تولید کنندگان گل و گیاه در حال بستن قرارداد با روسیه برای صادرات گونه خاص است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به توجه این وزارتخانه برای احداث پایانه صادرات گل و گیاه در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: پایانه گل و گیاه در احمدآباد تهران و پایانه اقماری در مازندران، دزفول و محلات در برنامه قرار دارد که پایانه گل و گیاه احمدآباد تهران در حال ساخت است تا بتوان با ایجاد این پایانه ها و تجمع گل و گیاه، روند صادراتی بهتری در آینده داشت.
سومین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، مبلمان شهری و ماشین آلات و تجهیزات وابسته با شرکت تولید کنندگانی از استان های مختلف کشور از ۱۳ دی در مرکز تخصصی نمایشگاه های آمل بر پا شد و امشب پایان یافت.

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.