کد خبر : 28654
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1395 - 11:57

ایران در تولید بذر کدام محصول کشاورزی خودکفا شد ؟

بر پایه برنامه اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی در سه سال گذشته تولید محصولات از ۹۳ میلیون تن به ۱۱۷ میلیون تن رسید.

ایران در تولید بذر پنج محصول اساسی خودکفا شد

 اسکندر زند در نخستین جشنواره ملی کشاورزان ایران و سی و یکمین دوره انتخاب و معرفی کشاورزان برتر که در محل سالن همایش های صداو سیما برگزار شد، درباره خودکفایی کشور در تولید گندم افزود: ۱۵ درصد خودکفایی در تولید گندم به نوع بذری که استفاده شد، بستگی داشت.
به گفته وی، طبق برآوردهای صورت گرفته در سه سال گذشته از محل استفاده از بذور کیفی نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد ریال صرفه جویی شد.
زند اعلام کرد امسال برای نخستین بار نزدیک به ۵۰۰ هزارتن بذر گواهی شده کیفی به کشاورزان تحویل شد.
وی افزود: تلاش کشاورزان نمونه کشور برای دستیابی به تولید سه برابری بخش زراعی و ۶ برابری بخش باغبانی نسبت به متوسط ملی نشان می دهد گام های خوبی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شده است.

** دستیابی به تولید ۱۱۷ میلیون تنی محصولات کشاورزی در قالب اقتصاد مقاومتی
رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: بر پایه برنامه اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی در سه سال گذشته تولید محصولات از ۹۳ میلیون تن به ۱۱۷ میلیون تن رسید.
وی تصریح کرد: امسال ۱۱۸ تولید کننده برتر ما در تمامی بخش های مختلف زراعی، باغبانی ، دام و طیور، آبزیان، تولیدی ، فناوری، شرکت های دانش بنیان و بخش های بازرگانی و سرمایه گذاری بودند که توانستند با استفاده از بذر مرغوب، بهره گیری از آب باران و کاهش مصرف آب تولیدات خود را به شکل چشمگیری افزایش دهند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش تحقیقات، افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مصرف آب، سلامت و کیفیت تولید، انتقال و آموزش دانش و استفاده از فناوری های نوین را از معیارهای انتخاب تولیدکنندگان و پژوهشگران برتر عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در نخستین جشنواره ملی کشاورزان ایران و سی یکمین دوره انتخاب و معرفی کشاورزان برتر از ۱۱۸ نفر کشاورز و پژوهشگر برتر تجلیل شد.
ارج نهادن به تلاش تولیدکنندگان و روستاییان، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین تولیدکنندگان کشاورزی و تشویق آنان، معرفی الگوی عملی و قابل اعتماد جامعه کشاورزی و روستاییان و عشایر و تقویت تعامل بین تولیدکنندگان و پژوهشگران و فناوران عرصه کشاورزی از اهداف برپایی این جشنواره است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.