کد خبر : 28555
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1395 - 10:25

آغاز پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به عرصه جنگل، مرتع و منابع طبیعی + جزییات

شیوه‌نامه مربوطه به سازمان‌های جهاد کشاورزی با هماهنگی معاون وزیر در امور جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تنظیم شده است.

شیوه‌نامه مربوطه به سازمان‌های جهاد کشاورزی با هماهنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تنظیم شده است.

تا پایان آذرماه سال جاری بیش از یک‌هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان تقاضا برای خط اعتباری شماره چهار مکانیزاسیون در بانک کشاورزی ایجاد شده که ۵۲۵ میلیارد تومان آن جذب قطعی شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا درباره وضعیت خط اعتباری شماره چهار مکانیزاسیون گفت: با توجه به ارزیابی‌های اولیه در حوزه سرمایه‌گذاری کشاورزی، خوشبختانه تقاضا برای خرید ماشین‌های کشاورزی همچنان بالا است و پاسخگویی به این تقاضاها یکی از الزامات کشور در این بخش است.

کامبیز عباسی افزود: تا پایان آذرماه سال جاری بیش از یک هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان تقاضا برای خط اعتباری شماره چهار مکانیزاسیون ایجاد شده و به بانک کشاورزی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: این رقم معادل ۱۲۶ درصد از اعتبار یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی خط اعتباری شماره چهار مکانیزاسیون است که نقطه قوت و تکیه‌گاهی برای برنامه‌ریزان حوزه مکانیزاسیون در جهت ارتقای شاخص‌های مکانیزاسیون و بهبود وضعیت در کشور محسوب می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: تا پایان آذرماه سال جاری حدود ۵۲۵ میلیارد تومان از این اعتبارات جذب قطعی شده که معادل ۴۴ درصد خط اعتباری شماره چهار مکانیزاسیون است.

عباسی تصریح کرد: جا دارد بانک کشاورزی در جهت تطبیق هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بانکی و سیاست‌های برنامه‌ریزی خود مبتنی بر ساختار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشاورزان اقدام کند و به‌دنبال تطابق هرچه بیشتر ضوابط بانکی با ساختار بخش کشاورزی باشد؛ زیرا عدم توان کشاورزان به پاسخگویی بر ضوابط بانکی به منزله نبود تقاضا نیست، چرا که تا این تاریخ بیش از یک‌هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان تقاضا در بانک کشاورزی ثبت شده که مسلماً بخشی از کشاورزان قادر به گذر از مسیر دریافت تسهیلات و ضوابط بانکی نیستند.

وی یادآور شد: لازم است بانک کشاورزی ضوابط بانکی خود را متناسب با شرایط کشاورزان تعدیل کند تا تسهیلگری در امر اعتبارات صورت گیرد.

آغاز پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به عرصه جنگل، مرتع و منابع طبیعی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اعلام اینکه از امروز پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در عرصه جنگل، مرتع و منابع طبیعی از محل خط اعتباری مکانیزاسیون محقق شده است، تأکید کرد: پرداخت تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون حداقل با سهمیه شناور یک‌هزار میلیارد ریال با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده بین مرکز توسعه مکانیزاسیون و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور محقق می‌شود.

عباسی اظهار داشت: در این راستا جلسات متعدد کارشناسی مبتنی بر پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان بخش کشاورزی با محوریت مباحث اقتصاد مقاومتی و در جهت حفاظت، احیا و توسعه جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی کشور و برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور مأمین ماشین‌ها و تجهیزات مورد نیاز مکانیزاسیون در این عرصه به‌عمل آمده است.

وی اضافه کرد: شیوه‌نامه مربوطه امروز به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها با هماهنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تنظیم شده است.

عباسی بیان کرد: در راستای اطفای حریق، حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و بخش آبخیزداری، احیای مراتع و جنگلکاری و ماشین‌های مورد نیاز تسهیلات فوق تعلق می‌گیرد.

گفتنی است، با توجه به تفاوت ماهوی متقاضیان این حوزه با متقاضیان بخش کشاورزی، شیوه‌نامه مذکور به استان‌های کشور ابلاغ و با هماهنگی ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها و در جلسات مشترک مقرر شد که پیگیری و اصلاحات لازم صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.