کد خبر : 28508
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1395 - 10:15

جزییات پرداخت کمک بلاعوض به متقاضیان سامانه نوین آبیاری

به ازای اجرای هر هکتار طرح آبیاری نوین کلاسیک ثابت پنج میلیون تومان، آبیاری قطره ای ۵٫۷ میلیون تومان و ماشین های آبیاری ۶ میلیون تومان در قالب کمک های بلاعوض پرداخت می شود.

به ازای اجرای هر هکتار طرح آبیاری نوین کلاسیک ثابت پنج میلیون تومان، آبیاری قطره ای ۵٫۷ میلیون تومان و ماشین های آبیاری ۶ میلیون تومان در قالب کمک های بلاعوض دولتی برای متقاضیان این طرح ها پرداخت خواهد شد.

 عباس زارع در حاشیه بازدید از طرح های آبیاری تحت فشار در جمع خبرنگاران افزود: جنوب کرمان با اجرای ۱۶۵ درصدی سامانه های نوین آبیاری موفق به کسب رتبه نخست کشوری در این زمینه شد.
وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ضمن اجرای ۱۰۰ درصد تعهد خود در اجرای سامانه های آبیاری نوین، ۶۵ درصد هم بیشتر از تعهد این طرح را اجرا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: جنوب کرمان از مناطق پیشرو در زمینه اجرای سامانه های نوین آبیاری در کشور است به طوری که سال گذشته با اجرای ۹ هزار هکتار آبیاری نوین رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال پیش بینی شده هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی جنوب کرمان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شود که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ هکتار از این میزان انجام و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در دست اجراست.
وی با بیان اینکه جنوب کرمان بعنوان الگویی نمونه از اجرای سامانه های نوین آبیاری در کشور مطرح است گفت: اجرای چهار هزار هکتار از اراضی کشت گندم به آبیاری با روش نوار تیپ از فعالیت های نمونه سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از هدر رفت آب در این منطقه است.
وی افزود: چهار هزار هکتار از مجموع ۲۵ هزار هکتار اراضی کشت شده گندم با روش نوار تیپ کشور در جنوب کرمان قرار دارد.
زارع ادامه داد: در اجرای طرح نوار تیپ ۵۰ درصد در مصرف آب، ۵۰ درصد در مصرف کود صرفه جویی شده و ۱۰۰ درصد عملکرد محصول را در هر هکتار افزایش می یابد که باید این نوع کشت ترویج پیدا کند.
* ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه آبیاری نوین مجهز می شود
وی در ادامه گفت: در قالب اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده طی یک سال ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه های آبیاری مجهز شود.
وی افزود: ۴۰ هزار هکتار از اراضی پیش بینی شده در کشور به آبیاری های نوین مجهز شده و حدود ۶۵ هزار هکتار در دست اجرا است که به تدریج به بهره برداری می رسد.
مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تجهیز مزارع و باغ ها به سامانه های نوین آبیاری در کشور تخصیص یافت.
وی تصریح کرد: به ازای اجرای هر هکتار طرح آبیاری نوین کلاسیک ثابت پنج میلیون تومان، آبیاری قطره ای ۵٫۷ میلیون تومان و ماشین های آبیاری ۶ میلیون تومان در قالب کمک های بلاعوض دولتی برای متقاضیان این طرح ها پرداخت خواهد شد.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.