کد خبر : 28472
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1395 - 20:11

موافقت جهاد کشاورزی با قیمت ۴۰۰ تومانی خرید حمایتی گوجه فرنگی

نماینده مجلس: جهاد کشاورزی با قیمت۴۰۰۰ ریال برای خرید حمایتی گوجه فرنگی موافق است.

نماینده مجلس: جهاد کشاورزی با قیمت۴۰۰۰ ریال برای خرید حمایتی گوجه فرنگی موافق است.

سیدکمال الدین شهریاری افزود: در نشستی که بتازگی با وزیر جهادکشاورزی و قائم مقام وزیر در امور مجلس برگزار شد، وضعیت نابسامان کشاورزان گوجه کار استان بوشهر بویژه حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در این نشست وضعیت پیش آمده برای کشاورزان استان بوشهر و بازدید میدانی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مزارع گوجه فرنگی این استان تشریح شد.
شهریاری ادامه داد: دراین نشست بر رسالت و نقش سازمان تعاون روستایی در حمایت از خرید محصولات کشاورزی وکمک به بازاریابی و فروش محصول گوجه فرنگی استان بوشهر و افزایش نرخ خرید حمایتی گوجه فرنگی تاکید شد.
نماینده مردم دشتی و تنگستان از ورود مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و دولت تدبیر و امید به خرید حمایتی گوجه های مانده روی دست کشاورزان تقدیر کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد وزیر جهاد و کشاورزی درباره درخواست مطرح شده برای استمهال وام های کشاورزان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مکاتبه و این موضوع را درخواست کند.
شهریاری گفت: در این نشست وزیر جهادکشاورزی نیز برای حل مشکل کشاورزان استان بوشهر و افزایش نرخ خرید حمایتی گوجه فرنگی کشاورزان این استان از هر کیلوگرم سه هزارو ۳۰۰ به چهار هزار ریال قول مساعد داد و برای انجام بهتر امور دستورهایی نیز برای رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صادر کرد.
درپی افت قیمت و رکود بازار گوجه فرنگی که باعث نگرانی کشاورزان استان بوشهر شده بود و پیگیری مسئولان استان بوشهر برای حل مشکلات کشاورزان، اعضای کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در اواخر ماه گذشته به این استان سفر و از مزارع گوجه فرنگی بازدید کردند.
همچنین آنان پس از دیدار با کشاورزان و بررسی مشکلات آنان این مشکلات و راهکارهای حل آنها را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دادند که در پی این گزارش دولت با خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی کشاورزان این استان با نرخ هر کیلوگرم سه هزار و ۳۰۰ ریال موافقت کرد.
با آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی از سوی تعاون روستایی از سوم دیماه جاری اما کشاورزان گوجه فرنگی کار استان بوشهر از نرخ تعیین شده راضی نبودند و از تحویل محصول با این نرخ به مراکز خرید استقبال چندانی نکردند.
آنان مدعی شدند: نرخ خرید توافقی حتی کمتر از ۵۰ درصد قیمت تمام شده تولید گوجه فرنگی است و هزینه های سبد و حمل و نقل نیز در قیمت تعیین شده در نظر گرفته نشده است.
آنان از دولت خواستند تا برای جلوگیری از زیان بیشتر گوجه کاران، محصول را بصورت فله ای و بدون سبد از آنان خریداری و در قیمت تعیین شده تجدید نظر کند.
هم اکنون ۱۲ هزارو ۵۰۰ هکتار از مزارع استان بوشهر زیر کشت گوجه فرنگی خارج فصل است که پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.