کد خبر : 28449
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 - 9:02

صنف ها مباشر خرید تضمینی گندم شوند

علاوه بر سازمان تعاون روستایی و بازرگانی دولتی، صنف ها نیز می توانند مباشر خرید گندم باشند و منعی وجود ندارد.

معاون وزیرجهاد کشاورزی: متوسط پروتئین گندم های تولیدی به ١٢ درصد افزایش یافت.

عباس کشاورز در نشست کمیته ماده ٧۶ قانون برنامه پنجم توسعه* در محل اتاق ایران با بیان اینکه هیچ نگرانی از کیفیت گندم نداریم، افزود: حدود ۴۶ درصد گندم های تولیدی کشور در ردیف کیفیت عالی قرار دارد.
وی ادامه داد: کیفیت گندم های تولیدی کشور مناسب است اما در مرحله پخت نان ابهاماتی وجود دارد.
وی در مورد سنجش کیفیت گندم در زمان خرید تضمینی نیز گفت: در گذشته این مساله مطرح بود اما به دلیل امکانپذیر نبودن سنجش کیفیت در فاصله زمانی کوتاه مدت( دوره ٢۵روزه برداشت و خرید) این امر مسکوت ماند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در صورتی که ابزار لازم برای سنجش کیفیت گندم در این فرصت کوتاه وجود داشته باشد از آن استقبال می کنیم؛ مشروط بر اینکه این مساله منجر به تاخیر در خرید تضمینی نشود.
وی با بیان اینکه اکنون ۶٧ رقم گندم در کشور کشت می شود، ادامه داد: بطور میانگین ۶٠ درصد بذر به صورت استاندارد و جدید عرضه می شود.
کشاورز در مورد خرید تضمینی نیز گفت: علاوه بر سازمان تعاون روستایی و بازرگانی دولتی، صنف ها نیز می توانند مباشر خرید گندم باشند و منعی وجود ندارد.
* اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران موظف است با همکاری و حضور اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای اصناف کشور، نسبت به شناسایی قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مخل تولید و سرمایه‌گذاری در ایران اقدام کند و با نظرخواهی مستمر از تشکل های تولیدی و صادراتی سراسر کشور و بررسی و پردازش مشکلات و خواسته‌های آنها، بطور مستمر گزارشها و پیشنهادهایی را تهیه و به کمیته‌ای متشکل از دو نفر از هر قوه به انتخاب رئیس آن قوه ارائه دهد. این کمیته موظف است ضمن بررسی پیشنهادهای ارائه‌شده راه‌کارهای قانونی لازم را بررسی و پیگیری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.