کد خبر : 28329
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1395 - 19:55

هفت بسته حمایتی دولت برای باغداران

هدف بسته های حمایتی دولت ، جبران خسارت باغداران و تنظیم بازار مرکبات است.

 هدف بسته های حمایتی دولت ، جبران خسارت باغداران و تنظیم بازار مرکبات است.

هفت بسته حمایتی دولت برای باغداران مازندران

دلاور حیدرپور در گفتگو با ایرنا، هدف بسته های حمایتی دولت را جبران خسارت باغداران مازندران و تنظیم بازار مرکبات دانست.
وی افزود: خرید تضمینی حدود ۴۰ هزار تن مرکبات درجه یک برای ذخیره میوه شب عید با قیمت بالاتر از ۱۲ هزار ریال، خرید تضمینی پرتقال درجه یک با قیمت هشت هزارو ۳۴۰ و درجه ۲ با قیمت هفت هزارو ۲۰۰ ریال، خرید تضمینی پرتقال درجه سه یخ زده برای آب میوه گیری با قیمت پنج هزارو ۵۰۰ ریال در هر کیلو گرم از برنامه های حمایتی دولت از باغداران استان است.
حیدرپور تصویب تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریال با نرخ سود ۱۰ درصد، استمهال تسهیلات سررسیدی باغداران برای مدت یک سال را از دیگر کمک های دولت یازدهم برای باغداران مازندران عنوان کرد.
وی ادامه داد: همچنین دولت برای تسریع در پرداخت بیمه محصولات خسارت دیده باغداران از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد که در اختیار این صندوق قرار گرفته است.
**خرید تضمینی مرکبات دور ریختنی هفتمین حمایت دولت از باغداران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز پرداخت نقدی بلاعوض از محل تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال کمک دولت به پرتقال های دور ریختنی و غیر قابل استفاده باغداران استان خبر داد و گفت:دولت به ازای هر کیلو مرکبات غیر قابل استفاده سه هزار و ۵۰۰ ریال پرداخت می کند.
حیدرپور افزود: از امروز کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی با هماهنگی دهیاران با حضور در محل باغ و مشاهده مقدار مرکبات دور ریختنی، کمک های بلاع عوض را پرداخت می کنند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران توضیح داد: برای خرید پرتقال یخ زده باغداران این استان نیز ۱۰ هزار تن حواله خرید برای کارخانه های آبمیوه گیری استان صادر شد.
حیدرپور افزود : تاکنون هفت هزار تن پرتقال یخ زده با نرخ سه هزار و ۵۰۰ ریال از باغداران خریداری شد و تمام باغدارانی که حواله دارند نیز محصولشان از سوی واحدهای تولیدی خریداری می شود.
بارش برف و کاهش بی سابقه دمای هوا به ۱۵ تا ۱۷ درجه زیر صفر در مازندران در اوایل آذرماه مصادف با برداشت مرکبات ۱۱۰هزار هکتار از باغ های این محصول ، باعث از بین رفتن نیمی از سردرختی باغداران این خطه شد.
طبق گزارش هواشناسی مازندران بارش برف و سرما در آذرماه با رسیدن دما به ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر در سه دهه اخیر بی سابقه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.