کد خبر : 28263
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 دی 1395 - 10:40

کارآفرینی با گیاهان دارویی / با ۲ میلیون تومان شروع کردم + عکس

کشت گیاهان دارویی را با سرمایه ۲ میلیون تومان و در کمتر از یک هکتار زمین اجاره ای شروع کردم.

کشت گیاهان دارویی را با سرمایه ۲ میلیون تومان و در کمتر از یک هکتار زمین اجاره ای شروع کردم.

ایلخانی پور یکی از کارآفرینانی است که توانسته است با سرمایه اندک ولی با عزم و اراده قوی در عرصه کشت گیاهان دارویی موفق باشد و برای خانواده خود و جوانان بیکار روستا اشتغال ایجاد نماید.

این کارآفرین گفت : کشت گیاهان دارویی را با سرمایه ۲ میلیون تومان و در کمتر از یک هکتار زمین اجاره ای شروع کردم و در سال ۹۴ توانستم ۲ هکتار زمین را زیر کشت گیاهان به لیمو و سرخارگل ببرم.

وی همچنین افزود: درسال۹۵ با حمایت های سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته ام با دریافت تسهیلاتی با مبلغ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰ ریال مزرعه خود را به ۵ هکتار برسانم. از این سطح زیر کشت امسال حدود ۳ تن به لیمو، ۲ تن سرخارگل و ۷۰۰کیلوگرم بادرنج بویه برداشت کرده ام و ۶۰ میلیون تومان از این گیاهان درآمد عاید اینجانب شد.

این کارافرین در رابطه با تعداد افراد مشغول در این مزرعه گفت: در حال حاضر ۴ نفر بصورت ثابت مشغول به کار هستند و باتوجه به اینکه دوره برداشت این گیاهان دو و سه ماهه می باشد، در هر دوره برداشت حدود ۶۰ نفر از اهالی روستا به مدت یک هفته مشغول به کار می شوند.

وی از نبود صنایع بسته بندی در استان گلایه کرد و افزود: متاسفانه به دلیل نبود بازار فروش مناسب و صنعت بسته بندی گیاهان دارویی مجبوریم محصولات خود را بصورت فله ای و با قیمت خیلی پایین به استان های همجوارو واسطه ها بفروشیم .

ایلخانی پور در پایان گفت: باتوجه به اینکه جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است اگر از رهنمودهای رهبری پیروی کنیم و اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی تحقق بخشیم میتوانیم یک اقتصاد قوی و مطمئن داشته باشیم.

۲-۱ ۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.