کد خبر : 28210
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 - 14:56

بودجه تحقیقات کشاورزی محقق شد

بخش تحقیقات کشاورزی اهمیت بسیاری برای کشورها دارد، به طوری که کشور ترکیه در نظر دارد این سهم را در سال ۲۰۲۳ به ۳ درصد برساند.

بخش تحقیقات کشاورزی اهمیت بسیاری برای کشورها دارد، به طوری که کشور ترکیه در نظر دارد این سهم را در سال ۲۰۲۳ به ۳ درصد برساند.

۱۰۰ درصد بودجه تحقیقات کشاورزی امسال محقق شد

«اسکندر زند» ضمن قدردانی از سازمان برنامه و بودجه افزود: به نظر می رسد حمایت های جدی رهبر معظم انقلاب از برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی باعث شد تا ما به اهداف خود نزدیک شویم.
وی تصریح کرد: براساس سیاست های کلان کشور که در لایحه برنامه ششم توسعه نیز دیده شده است، باید ۳ درصد ارزش تولید ناخالص ملی به بخش تحقیقات و پژوهش اختصاص یابد که اگر این مهم رخ دهد تحقیقات کشاورزی به سهم واقعی خود دست پیدا می کند.
وی معتقد است، اگر سیاست های دولت یازدهم در برنامه ششم دنبال شود به طور حتم خواسته های رهبر معظم انقلاب تحقق می یابد.
به گزارش ایرنا، در سال های اخیر سهم تحقیقات و پژوهش از تولید ناخالص داخلی ملی حدود نیم درصد بوده و دستیابی به سهم سه درصدی آرمان وزارت جهاد کشاورزی در بخش تحقیقات و پژوهش است.
براساس آمار، سهم بخش تحقیقات در کشورهای هلند ۳٫۶ درصد، کره جنوبی ۳٫۳ درصد، آمریکا ۲٫۸ درصد، چین ۱٫۷ درصد و ترکیه ۸۶ صدم درصد ارزش تولید ناخالص ملی است که فاصله کشورمان را با این کشورها به خوبی نشان می دهد.
زند در ادامه گفت: بخش تحقیقات کشاورزی اهمیت بسیاری برای کشورها دارد، به طوری که کشور ترکیه در نظر دارد این سهم را در سال ۲۰۲۳ به ۳ درصد برساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.