کد خبر : 27341
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1395 - 12:15

نظام صنفی می تواند بهترین زبان گویا برای کشاورزان باشد

طرح نظام صنفی کشاورزی یکی از مهم ترین طرح های شناخته شده در نظام صنفی کشور و وزارت جهاد کشاورزی است

طرح نظام صنفی کشاورزی یکی از مهم ترین طرح های شناخته شده در نظام صنفی کشور و وزارت جهاد کشاورزی است

 نبی سپهریان در نشست هم اندیشی طرح عضویت اعضای شرکت تعاونی کشاورزی، تولید روستایی، سهامی زراعی و کشت و صنعت در نظام صنفی کشاورزی که در تعاون روستایی استان البرز برگزار شد، افزود: مهم ترین بحث بخش کشاورزی، نظام صنفی است.
وی اظهار داشت: طرح نظام صنفی کشاورزی یکی از مهم ترین طرح های شناخته شده در نظام صنفی کشور و وزارت جهاد کشاورزی است که با اجرای این طرح و عضویت تمام تولید کنندگان در بخش کشاورزی بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف می شود.
وی گفت: با توجه به شرایط بخش کشاورزی عضویت همه بهره برداران یک نیاز است که باید تلاش شود تا همه عضو نظام صنفی شوند.
سپهریان افزود: شرکت های تعاونی در قالب قانون تعاون شکل گرفته و بر اساس اساسنامه یک سری وظایفی دارند که مهمترین وظیفه قانونی شرکت ارائه خدمات به اعضای شرکت است و نیز افراد شاغل در بخش کشاورزی در تصمیم گیری مدیریت مجموعه هایشان اثر بخشی بیشتری دارند.
وی خاطر نشان کرد: دفاع از حقوق صنف خود و تمام ساختارهای اداری و مجلس، شناسایی تعیین مشاغل در کنار بحث فعالیت های نظام صنفی، شناسایی تمام مشاغل بخش کشاورزی، استاندارد سازی موضوعاتی هستند که در بخش کشاورزی تعریف شده است .
وی گفت: با همکاری ، همدلی ، همفکری بین تعاونی ها ، صنف ، روسای شهرستان ها باید تلاش کنیم تا دستورالعمل طرح عضویت که در ۱۷ محور تنظیم شده اجرایی شود.
مدیر تعاون روستایی استان البرز نیز در این نشست گفت: نظام صنفی در استان ۴ سال است که در استان و شهرستان های تابعه تشکیل شده که ما باید تلاش کنیم تا تمامی تشکل ها در سطح استان در نظام صنفی عضو شوند تا بتوانند از خدمات آن بهره ببرند.
فردین شمس با اشاره به اینکه استان البرز تشکل بزرگی با حدود ۲۶ هزار و ۹۹۲ عضو تعاونی، افزود: نظام صنفی می تواند بهترین زبان گویا برای کشاورزان باشد ونیز بهترین مدافع نظام در صنف خود و تشکل ها و کشاورزان است تا بتوانند تمامی خواسته ها و مشکلات تشکل ها را برطرف و از حقوق اعضا دفاع وحمایت نماید.
وی، بهترین راهکار برای احقاق حقوق صنفی تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی را تشکیل صنف کشاورزی معرفی نمود.
مسئول تشکل های کشاورزی استان نیز در این نشست عملکردی در خصوص نظام صنفی کارهای کشاورزی ارایه کرد و گفت: نظام صنفی کارهای کشاورزی به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای برخاسته از بطن جامعه کشاورزان کشور بوده و در آینده گسترده ترین پوشش را در بین بهره برداران و تولیدکنندگان این بخش دارا خواهد بود.
حمیدرضا رحمانی همچنین حمایت از حقوق توزیع کنندگان و بهره برداران در بخش منابع طبیعی، صنف کشاورزی، ارتقا سطح مهارت و دانش کشاورزان، سازمان گیری، سازماندهی و نظم بخشی به کشاورزان، تسهیلات به کشاورزان، صدور پروانه های فعالیت جهت اعضای کشاورزان نظام صنفی ، تحت پوشش بودن بیمه های تامین اجتماعی، بیمه خودرو شخص ثالث و بیمه خودرو بدنه را از مهم ترین و عمده ترین فعالیت ها و اقدامات نظام صنفی استان برشمرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۱۱ نظام صنفی شهرستان در کشور وجود دارد که ۳۲ نظام صنفی استانی هستند و ۷۶۲ هزار و ۷۶۶ نفر اعضای نظام صنفی در کشور که ۱۸ درصد جمعیت بهره برداری در کشور عضو نظام صنفی هستند و ۴ نظام صنفی شهرستانی و یک نظام صنفی استانی در البرز با ۳۶۳۶ هزار نفر عضو نظام صنفی استان وجود دارد که ۱۳ درصد بهره بردارهای استان البرز عضو نظام صنفی هستند.
رحمانی گفت: همچنین تعرفه بانک کشاورزی، گاز کشاورزی برای گلخانه ها، تعرفه آب اداری واحد کشاورزی، تخصیص سهمیه گازوئیل برای گلخانه ها و واحدهای تکثیر نهال از مهم ترین اقدامات نظام صنفی در طول این مدت بوده است.
وی تاکید کرد: استان البرز اولین استانی است که کارت های هوشمند را از طریق نظام صنفی صادر و در اختیار اعضاء قرار داده است.
فرشید ترابی، رئیس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی استان نیز در این نشست گفت: آموزش برای اعضا طبق قرارداد با مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)، قرارداد بیمه دندانپزشکی و بیمه تکمیلی از مهم ترین اقدامات آتی نظام صنفی است.
در پایان روسای ادارات تعاون روستایی شهرستان ها، دبیران اجرایی، مدیران عامل و روسای هیات مدیره در ارتباط با طرح عضویت نظام صنفی کشاورزی با ارایه بیان دیدگاه ها و طرح پرسش های متداول به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.