کد خبر : 35334
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1396 - 12:20

کشاورزی در بهترین وضعیت است / تشکل‌ها توانمندی خود را نشان دهند

کشاورزی در مقطع فعلی در بهترین وضعیت خود به‌سر می‌برد.

کشاورزی در مقطع فعلی در بهترین وضعیت خود به‌سر می‌برد.

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران از فعالیت دو هزار و ۷۰۰ تشکل روستایی کشاورزی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، محمدوحید قلفی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی، از رویکرد درخشان دولت به بخش کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: بخش کشاورزی در مقطع فعلی در بهترین وضعیت خود به‌سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی ظرف سه سال گذشته درخشش خوبی داشته است، بیان داشت: همچنین دولت در سرمایه‌گذاری‌‌های خود تلاش قابل توجهی از سال ۹۲ تا ۹۶ انجام داده است.

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران با تأکید بر اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به بخش کشاورزی به شکل درخشان کمک کرده است، تبیین کرد: بخش کشاورزی با مجموعه سرمایه‌گذاری‌ها و هدف‌گذاری‌ها با وجود تمام مشکلات و ناملایماتی که در حوزه تأمین منابع وجود دارد در بهترین وضع خود طی طریق می‌کند.

قلفی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه چراغ راهی ایجاد کرد، یادآور شد: در دولت دوازدهم نگاه هدفمند به بخش‌های غیردولتی و تشکل‌ها انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم برنامه‌ریزی جهت شکل‌گیری اهداف بلند مدت تأکید و اظهار داشت: اگر تشکل‌ها و مدیران بخش‌های مختلف کشاورزی دست در دست هم دهند خواهیم توانست هدف‌هایی را که مشخص شده محقق نماییم.

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران خواستار فعال نمودن بقاء صنفی در حوزه قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی شد و ادامه داد: اگر قرار است اصل ۴۴ به صورت جدی اجرا شود باید تشکل‌ها توانمندی خود را نشان دهند.

قلفی ادامه داد: تشکل‌ها باید قدرت برنامه‌ریزی و برنامه‌پذیری در راستای فعالیت‌های گسترده بخش کشاورزی داشته باشند و اگر این مهم محقق شود می توانیم انتظار داشته باشیم که تشکل‌ها نقش جدی در مجامع تصمیم گیری و سیاست‌گذاری داشته باشند.

وی اعلام کرد: مهمترین برنامه جهاد کشاورزی این است که استان‌ها در حوزه محصولات استراتژیک خود بتوانند زنجیره تأمین و ارزش آن را فراهم کنند و تمامی فعالیت‌ها تشکل محور باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران از فعالیت دو هزار و ۷۰۰ تشکل روستایی کشاورزی در سطح کشور خبر داد و گفت: همچنین یک هزار و ۱۰۹ صندوق خرد زنان روستایی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

قلفی در پایان خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم خریدهای تضمینی، توافقی و حمایتی از ۳٫۵ میلیون به ۹ میلیون تن افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.