کد خبر : 31405
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1396 - 13:38

کدگذاری شغل های مشترک منابع طبیعی و کشاورزی

آنانی که می خواهند از مزایای تامین اجتماعی استفاده کنند باید شغلشان کد داشته باشد.

۴۴ شغل منابع طبیعی در ۲ سال کدگذاری بیمه ای شد

«غلامرضا هادربادی» در نشست هم اندیشی همیاران و نمونه های منابع طبیعی سراسر کشور که در سازمان جنگل ها برگزار شد، افزود: مشاغلی همچون جمع آوری کنندگان بذور گیاهان مرتعی، محافظان منابع طبیعی، اطفاکنندگان حریق، مجریان و ناظران طرح های منابع طبیعی، قرق بانان، دیده بانان و چوپانان از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

۲۱ شغل مشترک منابع طبیعی وکشاورزی کدگذاری شد
هادربادی گفت: نزدیک به ۲۱ شغل منابع طبیعی مانند پرورش دهندگان زنبورعسل، پرورش دهندگان گوسفند داشتی و تولیدکنندگان عرقیات سنتی با بخش کشاورزی مشترکند که کدگذاری بیمه ای شده اند.
وی ادامه داد: آنانی که می خواهند از مزایای تامین اجتماعی استفاده کنند باید شغلشان کد داشته باشد و در نظام صنفی ثبت نام و عضو نظام صنعتی شوند که تاکنون این امکان برای بهره برداران وجود نداشت.

** تکمیل بانک اطلاعاتی منابع طبیعی در نیمه اول امسال
مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: پارسال همیاران طبیعت دانش آموز را در اولویت قرار دادیم تا روند کاغذبازی اداری (بروکراسی) ساده تر شود. بنابراین بانک اطلاعات همیاران طبیعت، نمونه های منابع طبیعی، تعاونی ها و سازمان های مردم نهاد در ۶ ماهه نخست امسال تکمیل می شود.
به گفته وی، جمع آوری اطلاعات این بانک جامع اطلاعاتی آغاز شده و در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با وجود چنین بانک اطلاعاتی جامعی ما می توانیم به اطلاعات نمونه ها، بهره برداران و برگزاری دوره های آموزشی دسترسی داشته باشیم؛ به طوری که پارسال یک هزار و ۴۶۵ دوره آموزشی برای بهره برداران مناطقی برگزار شد.
هادربادی افزود: امسال دوره های آموزشی به یک هزار و ۹۵۰ مورد با تاکید بر آموزش در عرصه های طبیعی، اطفای حریق در عرصه ها و روستاها افزایش می یابد که حاضران در این دوره های آموزشی گواهینامه دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با آغاز فعالیت خود از سال ۱۲۸۴ خورشیدی وظیفه حفظ، احیا و توسعه ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل، ۸۶ میلیون هکتار مرتع و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین بیابانی را برعهده داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.