کد خبر : 32527
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1396 - 18:05

یک خبر برای کشاورزان بالای ۵۰ سال / ۳۰ تیر ؛ آخرین فرصت برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

آخرین فرصت جهت عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام شد

آخرین فرصت برای افراد بالای ۵۰ سال جهت عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام شد

آن دسته از متقاضیان مشمول عضویت در این صندوق که بالای ۵۰ سال سن دارند، تا سی ام تیر ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به کارگزاری های این صندوق مستقر در فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، تعاونی های روستایی و عشایری مراجعه و عضو این صندوق شوند.

روستاییان، عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر بیست هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی که بالای ۵۰ سال سن دارند و متقاضی عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند فقط تا سی ام تیرماه ۱۳۹۶ فرصت دارند تا بیمه این صندوق شوند.

به گزارش دهقان نیوز از صندوق بیمه تامین اجتماعی عشایر و روستاییان، بنا به اطلاعات کسب شده پایگاه اطلاع رسانی تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی در تماس تلفنی با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، آن دسته از متقاضیان مشمول عضویت در این صندوق که بالای ۵۰ سال سن دارند، تا سی ام تیر ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به کارگزاری های این صندوق مستقر در فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، تعاونی های روستایی و عشایری مراجعه و عضو این صندوق شوند.

کارگزاری های این صندوق بیمه ای در بدو مراجعه بیمه گذار پس از دریافت و بررسی مدارک او، جدول سطوح درآمدی مبنای دریافت حق بیمه در سال ۹۶ را ارائه می کند که مراجعه کننده می بایست یکی از سطوح درآمدی را انتخاب کند که به ازای هر سطح درآمدی مشخص کرده، مبلغی را برای هر ماه و در طی یک سال خواهد پرداخت. در این جدول، مبلغ درآمد ماهیانه متقاضی در ۸ سطح تعریف شده است که کمترین مبلغ آن ۳۵۰ هزار تومان(سطح۱) تا حداکثر ۸۰۰ هزار تومان(سطح۸) می باشد.

نکته مهم این است که دولت، دو برابر حق بیمه پرداختی هریک از بیمه گذاران را به این صندوق پرداخت خواهد می کند.

این گزارش می افزاید: برداشته شدن سقف محدودیت سنی برای عضویت افراد بالای ۵۰ سال در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فقط تا ۱۳۹۶/۴/۳۰  برقرار خواهد بود. اما از ۳۱ تیرماه ۹۶ به بعد، همان محدودیت سنی حداکثر ۵۰ سال در این صندوق بیمه ای به مانند گذشته برقرار خواهد شد.

انواع مستمری های قابل ارائه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عبارت است از: مستمری پیری(پس از حداقل ۱۵ سال پرداخت حق بیمه و ۶۵سال سن)، مستمری بازماندگان(بدون لحاظ سابقه پرداخت حق بیمه، در صورت فوت به هر دلیلی افراد تحت تکفل مستمری را دریافت می کنند)، مستمری از کار افتادگی(بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه، تا پایان عمر مستمری پرداخت  می شود).

  با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی هم اکنون بازنشستگی پیش از موعد با ۱۰ سال سابقه و ۷۰ سال سن نیز توسط صندوق انجام می شود. با سابقه ۱۵ سال پرداخت حق بیمه و ۶۵ سال سن  سال نیز بازنشستگی در این صندوق کماکان برقرار می باشد.نکته این که این سابقه ۱۰ سال و ۱۵ سال باید در خود صندوق باشد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.