کد خبر : 30982
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 - 11:45

جزییات اعطای مجوز به گلخانه‌های کوچک

از مهم‌ترین نتایج ساماندهی گلخانه‌های کوچک‌مقیاس ، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.

 

 

از مهم‌ترین نتایج ساماندهی گلخانه‌های کوچک‌مقیاس ، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.

با ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک‌مقیاس، واحدهای گلخانه‌ای با سطح زیر سه‌هزار مترمربع اجازه تأسیس و فعالیت می‌یابند.

مسئول صدور مجوز واحدهای گلخانه‌ای و قارچ خوراکی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفت‌وگو با ایانا با اعلام این خبر گفت: بر اساس دستورالعمل‌های قبلی متقاضیان تأسیس و دریافت مجوز گلخانه باید سند حداقل سه‌هزار و ۸۷۴ متر زمین را ارائه می‌دادند، اما با این دستورالعمل زمین و واحدهای کوچک‌تر از سه‌هزار مترمربع نیز می‌توانند مجوز تأسیس و فعالیت دریافت کنند.

امید رحمن‌پور با بیان اینکه این دستورالعمل در سال ۹۵ تهیه و تدوین شده است، افزود: دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز واحدهای گلخانه کوچک‌مقیاس (خوشه خدمات تولیدی)، با همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی در آخرین جلسه با حضور نمایندگان مشترک، نهایی و به‌منظور ابلاغ به وزرات جهاد کشاورزی ارسال شد.

وی بیان کرد: بنا بر گفته مجری طرح گلخانه‌های معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی این دستورالعمل تا نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری ابلاغ خواهد شد.

به گفته رحمن‌پور، رویکرد این دستورالعمل تسهیل و تسریع در امر ساماندهی گلخانه‌های کوچک‌مقیاس است.

وی تأکید کرد: در ادامه امر ساماندهی پس از صدور مجوزهای لازم، تجمیع گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در قالب تشکل‌های خوشه خدمات تولیدی انجام خواهد شد.

 

مسئول صدور مجوز واحدهای گلخانه‌ای و قارچ خوراکی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در تعریف خوشه خدمات تولیدی، عنوان کرد: مجموعه‌ای متشکل از واحدهای گلخانه‌ای کوچک مقیاس (حداقل پنج واحد) که بهره‌برداران دارای توافق به‌منظور ایجاد هماهنگی در تولید و عرضه یک گروه محصولی در یک محدود جغرافیایی مشخص، ایجاد می‌شود.

رحمن‌پور اهداف تجمیع گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در قالب خوشه خدمات تولیدی را مدیریت هزینه‌های تولید، توسعه خدمات بازاریابی و بازاررسانی، ساماندهی واحدهای مذکور، ایجاد شرایط جهت حمایت و پشتیبانی واحدهای گلخانه‌ای کوچک‌مقیاس برشمرد.

وی در پایان از مهم‌ترین نتایج ساماندهی گلخانه‌های کوچک‌مقیاس را ایجاد فرصت‌های شغلی جدید عنوان کرد و یادآور شد: با ابلاغ این دستورالعمل و ساماندهی گلخانه‌های کوچک علاوه بر تولید اشتغال در روستاها برای مهندسان ناظر -مشاور- پیمانکاران و مسئولان فنی سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیز فرصت‌های شغلی متعددی ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.