تاریخ انتشار : شنبه 29 شهریور 1399 - 7:22

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی چناران

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی چناران

دولت باید فکری به حال کشاورزان کند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی چناران گفت: کشت گوجه فرنگی و ذرت به ضرر کشاورزان درآمد. قیمت خرید بسیار پایینتر از هزینه تولید است.
سید محمود موسوی به دهقان نیوز گفت: فصل برداشت ذرت و گوجه در شهرستان چناران فرا رسیده و کشاورزان درمانده از فروش محصول خود هستند. هزینه تولید هر کیلو گوجه فرنگی بدون احتساب اجاره زمین و هزینه های آب بیش از ۱۶۰۰ تومان است در حالیکه قیمت خرید آن در بازار دلالان ۱۵۰۰ تومان می باشد آنهم در صورتیکه محصول از نوع مرغوب و بازارپسند باشد.

وی افزود: سال گذشته دولت برای گوجه فرنگی خرید تضمینی داشت اما امسال از خرید تضمینی خبری نیست و تمام هزینه ها چند برابر شده و متاسفانه قیمت این محصول افزایش نیافته است. چرا که صنایع تبدیلی و کارخانه ها گوجه را به قیمت هر کیلو ۹۰۰ تومان خریداری می کنند که این فاجعه ست و کشاورزان متضرر شده اند.
وی گفت: در مورد ذرت نیز همانند بحث گوجه فرنگی قیمت خرید حدود ۴۶۰ تومان است که هزینه تولید هر کیلو ذرت بیش از این مبلغ می باشد.
وی در پایان به دهقان نیوز گفت: کشاورزان به امید امرار معاش با زحمت فراوان اقدام به کشت این محصولات کردند اما با نتیجه ای برعکس روبرو شدند و نا امید از ادامه آن هستند. دولت باید فکری به حال کشاورزان کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.