تاریخ انتشار : جمعه 18 بهمن 1398 - 15:16

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی بهار

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی بهار

با وجود  تولید انبوه سیب زمینی در شهرستان بهار هیچگونه کارخانه صنایع تبدیلی در این منطقه وجود ندارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان بهار گفت: نبود یک قیمت مشخص برای سیب زمینی و عدم وجود یک کارخانه صنایع تبدیلی در قطب تولید سیب زمینی کشور از مشکلات ماست.

محمد قره خانی کیا در گفتگو با دهقان نیوز افزود: شهرستان بهار در استان همدان از بزرگترین قطبهای تولید سیب زمینی در کشور می باشد و هیچگونه حمایتی از طرف دولت نمی شود. یک قیمت مشخص برای محصول سیب زمینی تعیین نشده و خیلی از تولیدکنندگان محصول خود را به دلیل پایین بودن قیمت خرید در سردخانه ها انبار کرده اند به امید رسیدن به یک قیمت منطقی اما متاسفانه با وجود این مسئله و هزینه های نگهداری در انبار هنوز قیمت مشخصی برای خرید سیب زمینی تعیین نشده است و موجب بلاتکلیفی تولید کنندگان سیب زمینی در این قطب کشور شده است.

وی گفت: با توجه به قیمتهای بسیار بالای تولید محصول از قبیل نهاده ها و نیروی انسانی انتطار داریم قیمت خرید سیب زمینی را بصورت منطقی اعلام کنند تا کشاورزان متضرر نشوند و بتوانند به تولید خود در بخش کشاورزی ادامه دهند.

وی افزود: علاوه بر آن با وجود  تولید انبوه سیب زمینی در شهرستان بهار هیچگونه کارخانه صنایع تبدیلی در این منطقه وجود ندارد و کاملا دولت  از این مسئله بی خبر است. شاید توان ایجاد چنین کارخانه ای توسط کشاورزان منطقه وجود داشته باشد اما ترس از عدم رونق در آینده وعدم توانایی در بازپرداخت وام های بانکی پر بهره مانع از ساخت چنین کارخانه هایی در شهرستان شده است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان بهار در پایان به دهقان نیوز گفت: اگر دولت و بانکها از این مسئله حمایت کنند شاهد رونق چرخه تولید خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.