تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 - 7:43

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی خوسف

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی خوسف

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی خوسف گفت: در صدد تضعیف کارائی نظام صنفی کشاورزی هستند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی خوسف گفت: در صدد تضعیف کارائی نظام صنفی کشاورزی هستند.

امید ستوده نیا در گفتگو با دهقان نیوز گفت: در سال ۹۷ بخشنامه صادر کردند که تا اطلاع ثانوی و اعلام دستورالعمل جدید، نظام صنفی های کشاورزی حق تمدید پروانه های طیور را ندارند و تاکنون هیچگونه دستورالعملی برای این موضوع ارائه نکردند و دارندگان طیور در بلاتکلیفی هستند و موجبات نارضایتی آنان فراهم شده و بی انگیره از ادامه فعالیت شده اند. پیگیریهای زیادی از طرف دبیر نظام صنفی کشاورزی استان انجام شد ولی بی نتیجه ماند.
وی گفت: از همان سال ۹۷ نیز دستورالعمل دادند که برای دامداریهای سنتی نیز قبل از هر اقدام نیاز به تاییدیه کارشناس نظام مهندسی کشاورزی می باشد و بعد مراحل تمدید انجام شود. قبلا با استشهاد محلی و امضای شورا و دهیار که نزدیکترین و آشناترین افراد در روستاها هستند کار تائیدیه اولیه صورت می گرفت بدون هیچ هزینه و فوت وقت، اما حالا باید علاوه بر پرداخت هزینه به نظام مهندسی کشاورزی، در صف بازدید منتظر بمانند که در شرایط عادی حداقل یکماه طول می کشد.
وی به دهقان نیوز گفت: حتی تعرفه ها را هم با اختلاف بسیار نسبت به سال گذشته تغییر دادند مثلا هزینه جی پی اس را از ۴۰ هزار تومان به ۲۴۰ هزار تومان افزایش داده اند. اجازه نمی دهند که نظام صنفی کشاورزی کارش را انجام بدهد و علاوه بر آن متقاضی را با دریافت هزینه های زیاد و صرف وقت و انتظار در صفوف طولانی آزار می دهند. باید بگویم که دیگر کشاورزان کمتر سراغ نظام صنفی کشاورزی می آیند و این تشکل در حال از بین رفتن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.