تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 - 14:11

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی خلیل آباد

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی خلیل آباد

دولت باید به رفع مشکلات ریشه ای بپردازد. قوانین بانکها باید اصلاح شوند. دامدار مجبور به فروش گوسفند مولد شده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی خلیل آباد خراسان رضوی گفت: دولت باید به رفع مشکلات ریشه ای بپردازد. قوانین بانکها باید اصلاح شوند. دامدار مجبور به فروش گوسفند مولد شده است.
روح اله ناصری کندری به دهقان نیوز گفت: برخی از مشکلات کشاورزی ریشه ای هستند و بدلیل عدم آگاهی بوجود می آیند. در خصوص دستورالعمل های بانکی باید بگویم که بیشتر سنگ اندازی هستند تا کار راه بندازی. قوانین بانکی مانع اجرای برخی طرح های نوین کشاورزی شده اند مثل طرح آبیاری قطره ای زیرا برای تضمین دریافت وام، سند زمین کشاورزی را رد می کنند و تنها سند ملکی شهری و یا تجاری را قبول دارند و کشاورز باید برای دریافت تسهیلات و اجرای طرح کشاورزی به افراد مختلف جهت وثیقه التماس کند. آنقدر کشاورز را به این اداره و آن ارگان می فرستند که از ادامه روند کار پشیمان می شود.

وی افزود: دولت تنها شعار می دهد که بیایید تسهیلات دریافت کنید ولی بانکها با کشاورزان آنطور که باید همکاری نمی کنند. در حالیکه زمینهای کشاورزی از نظر ریالی کلی ارزش دارند. چرا بانکها قبول نمی کنند؟
وی گفت: مشکل اساسی دیگر فقدان کودهای شیمیایی پتاس و فسفات هستند که نقش تعیین کننده در افزایش عملکرد محصول ایفا می کنند که بدلیل گرانی و نبود آنها، کشاورزان مجبور می شوند از کودهای دیگر مانند ریز مغذیها استفاده کنند که تاثیر آنها به اندازه نقش دو کود یاد شده نیست. در نتیجه گرانی و فقدان کودهای شیمیایی، در بازار کودهای تقلبی زیاد می شوند. مسئولین فکری به حال این گرانی و کمبود بکنید.

دبیر نظام صنفی کشاورزی خلیل آباد خراسان رضوی به دهقان نیوز گفت: از موارد دیگری که کشاورزان را آزار می دهد بحث دلالان هستند که بدلیل عدم خرید تضمینی توسط دولت، تعداد آنها در حال زیاد شدن است و دلالان هستند که در تعیین قیمتها نقش افرینی می کنند. محصول کشمش عمده سطح زیر کشت و بومی کاشمر است. دولت خرید تضمینی ندارد و کشاورزان سردرگم در فروش محصول خود هستند. دولت اصلا به فکر کشاورزان نیست.
وی گفت: دامداران در حال فروش گوسفندان مولد (داشتی) خود هستند و بدلیل گرانی و کمبود نهاده ها مخصوصا کنستانتره مجبور به فروش دام های مولد خود شده اند که این مهم در سال آینده باعث کمبود محصول و افزایش قیمت گوشت در کشور خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.