تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مهر 1399 - 7:02

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی بوانات

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی بوانات

قیمت پائین کشمش و نیاز مبرم به نقدینگی از عوامل سردرگمی کشاورزان شهرستان در فروش این محصول مرغوب است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی بوانات گفت: قیمت پائین کشمش و نیاز مبرم به نقدینگی از عوامل سردرگمی کشاورزان شهرستان در فروش این محصول مرغوب است.

مهندس محمدعلی رضائی به دهقان نیوز گفت: شهرستان بوانات از توابع استان فارس، دارای ۳۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت درخت‌انگور(مو) بوده که با کسر میزان تازه‌خوری(انگور) پیش بینی می شود درسال جاری بالغ بر ۶۰۰۰ تن کشمش تولید شود که این مهم علیرغم خشکسالی‌های سنوات گذشته، بیانگر صرف وقت، هزینه و زحمت فراوان کشاورزان درسال جهش تولید شده است.

وی افزود: قیمت فروش این محصول در سال گذشته به مرز ۲۲۰۰۰ تومان به ازای هر یک‌ کیلوگرم رسید، ولی در حال حاضر کمتر از ۱۴۰۰۰ تومان است که با استناد به افزایش نرخ نهاده‌ها (سم‌ و کود) و نرخ تورم موجود نه تنها هیچ سود متعارفی عاید کشاورز نمی شود بلکه گاها جوابگوی هزینه‌های تمام شده ی تولید نیز نیست.

وی گفت: از یک سو نیاز مبرم این ‌قشر نجیب به نقدینگی جهت امرار و معاش در این شرایط دشوار اقتصادی، پرداخت بدهی بانکها و حتی تأمین نهاده‌های سال پیش‌ رو، و از سوی دیگر قیمت پائین این ‌محصول مرغوب شهرستان، باعث سردرگمی و نگرانی شدید کشاورزان شده که‌ بمنظور رفع این معضل انتظار داریم دولت نسبت به خرید تضمینی این محصول ویژه برابر با هزینه‌های تمام شده تولید و سود استاندارد همانند برخی از سنوات گذشته اقدام کند و به حمایت کشاورز بیاید.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی بوانات به دهقان نیوز گفت: با توجه به رایزنی ها و مکاتبه های فراشهرستانی با جهاد کشاورزی و نظام ‌صنفی کشاورزی، انتظار داریم که دولت با حمایت و ورود بموقع، مانع از متضرر شدن این قشر زحمتکش گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۰۲

با سلام و درود از مطالب مفید سایت که در جهت حمایت از کشاورز تهیه و درج می گردد. همچنین تشکر از مسئولین نظام صنفی کشاورزی شهرستان بوانات به خاطر نگاه مثبت و حامی به کشاورز

حسنی جواد چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

بادرود ویژه از جناب رضایی که واقعا در کنار تمام دغدغه های زندگی روز مره خود واقعا باتمام‌توان از همه چیز خود گذاشته ودست به دامن تمامی نهاد ها شده تا مشکلی از مشکات این منطقه محروم‌ مرتفع کنند انصافااگر همه باهمین نیت پیگیر مشکلات مردم باشن خود بخود بسیاری از موانع رفع میشه ودلگرمی به مردم باز می گردد که خودجای تقدیروتشکر ویژه دارد.
امیدواریم مسئولین محترم هم همت کنند تا مشکلی از مشکلات مردم این منطقه محروم مرتفع بشه تو این شرایط بد اقتصادی که گریبان گیر همه شده خصوصا افراد کم درآمد.ان شاالله

حسنی چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

درود