کد خبر : 37357
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1396 - 19:42

کشاورزی بدون آب اجرا شود

در شرایط کنونی نیازمند طرح هایی برای کشاورزی بدون آب و یا با حداقل مصرف آب هستیم.

کشاورزی بدون آب و یا با حداقل آب باید ترویج شود

استاندار قزوین گفت: در شرایط کنونی نیازمند طرح هایی برای کشاورزی بدون آب و یا با حداقل مصرف آب هستیم تا بتوانیم بحرانهای آینده را مدیریت کنیم و بهترین روش کشت گلخانه ای است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در شرایطی که تا چند سال بعد خشکسالی و کم آبی ادامه دارد منطقی نیست همچنان روشهای سنتی در کشاورزی ادامه یابد.

استاندار یادآورشد: تا سال ۲۱۰۰ هیچ امیدی برای تغییر شرایط اقلیم و بارشها نداریم و این بحران کم آبی وجود خواهد داشت لذا ما باید برای توسعه روشهای آبیاری قطره ای و نیز توسعه کشت گلخانه ای برنامه ریزی کنیم.

وی بیان کرد: امروز با ریزگردها و بحران خشکسالی در منطقه زاگرس هم روبرو هستیم و با سدسازی از سوی کشور ترکیه شرایط برای کشورهای عراق و سوریه در سالهای آتی بشدت بحرانی خواهد شد و کشور ما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و باید تدبیر کنیم.

وی افزود: قزوین با داشتن زمینهای مرغوب و نیز شهرکهای صنعتی که برخی از آنها مانند شال قابل واگذاری به بخش کشاورزی است این ظرفیت را دارد که در این طرح پیشگام باشد و یک کار ملی را به صورت الگویی پیاده کند.

وی بیان کرد: در خصوص شهرک نودهک کارشناسان گفته اند کیفیت آب این منطقه مناسب است و ما آمادگی داریم مشکلات این شهرک ونیزشهرک صنعتی شال را که برای صنعت مورد اقبال قرار نگرفته حل کرده و در اختیار بخش کشاورزی قرار دهیم.

نیازمند اجرای طرح های کشاورزی بدون آب هستیم

وی بیان کرد: امروز باید به سمت ارائه روشهای کشاورزی بدون آب و یا با مصرف کمترین آب برویم تا قادر به ادامه فعالیت در این بخش باشیم در غیر این صورت با بحران های جدی روبرو خواهیم شد که جبران ناپذیر است.

استاندار قزوین تصریح کرد: مدیریت شرکت شهرک های کشاورزی از نظر ما اهمیت زیادی دارد و باید در کنار تامین زیرساختها در این زمینه نیز جدیت لازم صورت گیرد.

استاندار قزوین گفت: پرداختن به کشاورزی سنتی امروز نه به نفع دولت است و نه به نفع کشاورزان وباید به سمت ارتقای بهره وری، تولید کیفی محصول و افزایش راندمان تولید حرکت کنیم.

زاهدی خاطرنشان کرد: اراضی دولتی متعلق به مردم است و در راستای حمایت از تولید باید به خودشان واگذار شود و دولت فقط وظیفه نظارت بر آنها را داشته باشد تا در مسیر منافع ملی و استقلال کشور به کار گرفته شود.

وی برای اجرای طرح های توسعه ای برای کشت گلخانه ای و نیز آبیاری مدرن و تغییر الگوی کشت در استان اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.