کد خبر : 31940
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1396 - 13:09

کشاورزی باید به روز شود

هنوز در بخش های کشاورزی و دامپروری نیاز به انجام کارهای بیشتری است.

هنوز در بخش های کشاورزی و دامپروری نیاز به انجام کارهای بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: کشاورزی استان باید به روز شود.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایسنا ، آیت الله مصطفی علماء در دیدار با جمعی از مسئولین بخش کشاورزی، کشاورزان، عشایر و تشکل های کشاورزی استان، اظهار کرد: با وجود اقدامات خوب انجام شده در بخش کشاورزی، هنوز در بخش های کشاورزی و دامپروری نیاز به انجام کارهای بیشتری است.

آیت الله علما با بیان اینکه ریشه بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی در بیکاری و ضعف اقتصادی است، افزود: استان کرمانشاه ظرفیت های طبیعی بسیار خوبی در زمینه های کشاورزی و دامپروری دارد و استفاده از این ظرفیت ها می تواند تاثیر زیادی بر بهبود شرایط اقتصادی و کاهش بیکاری در استان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پروژه های مهار آب های مرزی و کانال کشی در استان با تاخیر زیادی در حال انجام است، تصریح کرد: مسئولین باید در این زمینه تلاش بیشتری از خود نشان دهند، زیرا انجام این پروژه ها تاثیر زیادی در توسعه کشاورزی در این شهرستان ها خواهد داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزی باید به روز باشد و با مدیریت صحیح منابع آبی باید سعی شود در مناطقی که امکان تبدیل کشت دیم به آبی وجود دارد، این کار انجام شود، زیرا بهره وری در زمین های آبی خیلی بیشتر و کیفیت محصولات بالاتر است.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت دولت از کشاورزان و دامپروران گفت: باید به مشکلات کشاورزان و دامپروران رسیدگی کرد و پول محصولات کشاورزی آن ها که توسط دولت خریداری شده به موقع پرداخت گردد.

آیت الله علماء در پایان به تبیین اهمیت پرداخت زکات پرداخت و تاکید کرد: در هر منطقه ای پرداخت زکات به نفع خود آن منطقه بوده و باعث افزایش برکت و دفع بلا می گردد و کشاورزان و دامپروران باید به پرداخت زکات توجه ویژه داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.