کد خبر : 38396
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1396 - 22:57

کشاورزان چگونه می توانند از تسهیلات صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استفاده کنند؟

اعضای این صندوق متناسب با سهامی که دارند تسهیلات دریافت می‌کنند.

رئیس شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در ارتباط با چگونگی امکان دریافت از تسهیلات این صندوق برای کشاورزان گفت: اعضای این صندوق به اندازه تولید به خود می‌توانند سهامدار این صندوق باشند و متناسب با سهامی که دارند تسهیلات دریافت می‌کنند.

رئیس شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: منابع صندوق سرمایه‌گذاری کشاورزی ۶ هزار میلیارد تومان در برنامه ششم افزایش می‌یابد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، سیدعبدالکریم رضوی اردکانی رئیس شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در نشست خبری اظهار کرد: نقدینگی یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی به حساب می‌آید که این موضوع از قبل از پیروزی انقلاب نیز وجود داشته است.

وی افزود: ۱۱۰ صندوق حمایت از بخش توسعه کشاورزی در کشور وجود دارد . کلیه آنها غیردولتی هستند که اداره آن در اختیار کشاورزان است؛ در تمام ۳۲ استان کشور صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی وجود دارد و ۸صندوق تخصصی و ملی مانند دام و طیور، زنبور عسل و چای فعال است.

رئیس شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، تصریح کرد: ۱۳ صندوق نیز برای توسعه فعالیت بانوان روستایی و عشایری همچنین ۴۹ صندوق شهرستانی زیرمجموعه آن‌ها هستند.

رضوی اردکانی با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۶۷ تشکل در کشور سهامدار این صندوق هستند افزود: هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان این صندوق در مجموع سرمایه دارد که ۴۶ درصد از این سرمایه متعلق به دولت و ۵۴ درصد آن مربوط به کشاورزان است اما دولت بهره‌برداری از منابع این صندوق ندارد.

رئیس صندوق شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: در سالجاری نیز ۷ صندوق جدید تشکیل شده است که ۴ صندوق از آنها متعلق به بخش منابع طبیعی کشور است.

رضوی اردکانی در پاسخ به تسنیم گفت: تسهیلات این صندوق به صورت ۴ درصدی به سهامداران آن پرداخت می‌شود و از ابتدای تاسیس صندوق تا به امروز ۷ هزار ۷۱۱ میلیارد تومان از این محل تسهیلات به سهامداران پرداخت کرده است.

وی افزود: در سال ۹۵ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل این صندوق پرداخت شده که این رقم در شش ماهه سالجاری ۷۵۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در ارتباط با چگونگی امکان دریافت از تسهیلات این صندوق برای کشاورزان گفت: اعضای این صندوق به اندازه تولید به خود می‌توانند سهامدار این صندوق باشند و متناسب با سهامی که دارند تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی همچنین درباره ضمانت بازپرداخت تسهیلات دریافتی از این صندوق گفت: بازپرداخت‌های این صندوق به صورت تضامنی صورت می‌گیرد اما با این وجود میزان معوقات آن کمتر از یک درصد است و حتی در برخی از صندوقهای کشور چیزی به اسم معوقه نداریم؛ زمان بازپرداخت تسهیلات این صندوق عمدتا یکساله که متناسب با دوره تولید محصولات کشاورزی است.

رضوی اردکانی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در ارتباط با اینکه تسهیلات این صندوق چقدر از نیاز بخش کشاورزی را به منابع مالی تامین می‌کند با بیان اینکه این رقم بسیار ناچیز است، گفت: نهضتی برای افزایش سرمایه صندوق‌های توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ایجاد شود.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه تاکید شده است که این صندوقها باید بتواند ۷ درصد از نیاز ارزش تولیدات بخش کشاورزی را تامین مالی کند و رقم آنها به ۶ هزار میلیارد تومان علاوه بر سرمایه یاد شده افزایش یابد یا به عبارتی ۴ برابر شود.

رئیس شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان انیکه صندوقها امکان تبدیل شدن به بانکها را ندارند گفت: در صورتی که این صندوقها به بانک تبدیل شوند دیگر ماهیت خود را از دست می‌دهند اما می‌تواند در کنار فعالیت خود بانک تاسیس کنند.

رضوی اردکانی اضافه کرد: مجموع پول این صندوقها از بسیاری از بانکهای کشور بیشتر است.

وی یادآور شد: صندوق زیربخش دام و طیور کشور بیشترین میزان سرمایه را دارد و متناسب با فعالیت دامداران تسهیلات پرداخت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.