کد خبر : 37650
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1396 - 8:41

ماشین‌ آلات مستعمل کشاورزی شماره گذاری می شوند

تراکتورها و کمباین‌های مستعمل تولید زیر ۲۵ سال شماره گذاری می شوند.

تراکتورها و کمباین‌های مستعمل تولید زیر ۲۵ سال به منظور ساماندهی این نوع ماشین آلات کشاورزی شماره گذاری می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه کشاورزان این استان شماره گذاری ماشین های مستعل در بخش کشاورزی را جدی بگیرند گفت: تراکتورها و کمباین‌های مستعمل تولید زیر ۲۵ سال به منظور ساماندهی این نوع ماشین آلات کشاورزی شماره گذاری می شوند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، عبدالله یوسفی یوسفی اظهار کرد: برنامه پلاک گذاری تمامی دارندگان وسایل نقلیه کشاورزی زیر ۲۵ سال در حال اجرا است.
وی افزود: تا ۲ ماه قبل سن مجاز ماشین آلات برای دریافت پلاک ۱۳ سال بوده است و خوشبختانه با پیگیری به عمل آمده این سن به ۲۵ سال افزایش یافته است.
وی گفت: همچنین پلاک گذاری ماشین ها از دو جنبه بیمه و نیز تخصیص سوخت دارای اهمیت است، در این راستا جریمه تمامی دارندگان وسایل نقلیه که تا آخر دیماه بخشوده می شود و مالکان آنها بابت تاخیر در بیمه هیچ مبلغی پرداخت نخواهند کرد، در ضمن طبق برنامه ریزی های ملی صورت گرفته، تحویل سوخت از سال آینده به ماشین آلات دارای پلاک صورت خواهد گرفت.
وی افزود: طبق قوانین راهنمایی و رانندگی تنها ماشین آلات دارای پلاک و بیمه در جاده ها اجازه تردد دارند در غیر این صورت طبق قانون برخورد خواهد شد و در این خصوص برای اخذ بیمه نامه وسایط نقلیه کشاورزی حتما باید پلاک گذاری انجام شود.
یوسفی گفت: کشاورزانی که دارای وسایط نقلیه خودگردان کشاورزی هستند به نظام صنفی کشاورزی مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند و با هماهنگی امور اجرایی مرتبط در قسمت نیروی انتظامی استان پلاک گذاری وسایط انجام خواهد گرفت.
رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۳۰۱ دستگاه ماشین آلات به بخش کشاورزی این استان واقع در شمال شرق کشور افزوده شد.
سیدمجید بهشتی با بیان اینکه این تجهیزات با استفاده از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون است اظهار کرد: از این تعداد ماشین آلات، ۱۲۸ دستگاه تراکتور، یک دستگاه کمباین، ۱۵۳ دستگاه ادوات مختلف در بخش زراعت و ۱۹ دستگاه ادوات باغبانی است.
به گفته وی خراسان شمالی ۱۵ هزار دستگاه تراکتور، کمباین، دروگر و … دارد.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود، در این استان بیش از ۸۲ هزار بهره بردار در این بخش فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.