کد خبر : 32815
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 - 11:13

کشاورزان در زمینه صنایع تبدیلی آستین همت بالا بزنند / به متقاضیان تسهیلات می دهیم

دولت تسهیلات مالی مناسبی به متقاضیان ارایه می کند.

قائم مقام وزیر کشاورزی گفت: دولت اقدام های زیربنایی در حوزه کشاورزی انجام و یا در حال انجام دارد و بخش خصوصی از جمله زارعان نیز می بایست در زمینه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و عرضه محصولات کشاورزی آستین همت بالا بزنند و در این مسیر باز دولت تسهیلات مالی مناسبی به متقاضیان ارایه می کند.

قائم مقام وزیر کشاورزی : دولت تدبیر و امید تحول و انقلابی بزرگ در طرح های آب و خاک کشور خلق کرد

 

خلیل آقایی در حاشیه شروع عملیات طرح ناحیه چهارم عمرانی و بخشی از اراضی ناحیه سوم پایاب سدخداآفرین در شهرستان بیله سوار افزود: طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان ، ۴۶ هزار هکتاری سیستان و مجموعه طرح های مهار آب های مرزی از جمله طرح های بزرگ و تاثیرگذار در بحث آب و خاک کشور است که در دولت تدبیر و امید اجرایی شد.
وی با بیان اینکه با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی اعتبار ویژه ای برای مهار آب های مرزی تخصیص یافته است ،بیان کرد: در این راستا طرح های بزرگی انجام و به مرحله بهره برداری رسیده است .
وی اظهار کرد: از سال ۹۳به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح های آبیاری تحت فشار در کشور اجرایی شده و دولت در این راستا ۸۵ درصد هزینه های کشاورزان را به صورت بلاعوض تامین کرده است، ضمن اینکه در سال ۹۶ طرح هایی به ارزش حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار تخصیصی از صندوق توسعه ملی اجرایی شده است .
آقایی با اشاره به اینکه اهمیت اجرای این طرح ها با توجه به خشکسالی و بحران آب موجود در جهان بیشتر مشخص می شود، اظهار کرد: در این شرایط لزوم ساماندهی و مدیریت استفاده بهینه از آب باید مورد توجه کشاورزان کشور باشد .
قائم مقام وزیر کشاورزی گفت: دولت اقدام های زیربنایی در حوزه کشاورزی انجام و یا در حال انجام دارد و بخش خصوصی از جمله زارعان نیز می بایست در زمینه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و عرضه محصولات کشاورزی آستین همت بالا بزنند و دراین مسیر باز دولت تسهیلات مالی مناسبی به متقاضیان ارایه می کند.
طرح ناحیه چهارم خدا آفرین در مساحت ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار و همچنین بخشی از اراضی ناحیه عمرانی بخش سوم به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا می شود.
برای اجرای این طرح بیش از چهار هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد و قرار است ظرف مدت ۱۵ ماه به پایان برسد و با بهره برداری از آن بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دیم منطقه به نوین ترین سامانه های آبیاری تحت فشار سنتر پیوت و کلاسیک ثابت مجهز می شوند.
دولت تدبیر و امید از محل صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی استان اردبیل اختصاص داده است ، با استفاده از این اعتبار علاوه بر اجرای چند طرح سد سازی عملیات پایاب سد خداآفرین نیز به اجرا درآمده و بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم شمال استان آبی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.