کد خبر : 38458
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1396 - 13:26

کشاورزان در خرید نهال‌ دقت کنند / تسهیلات ارزان قیمت می دهیم

برجام دسترسی به نهال و بذر اصلاح شده را فراهم کرد.

معاون وزیر جهاد: برجام دسترسی به نهال و بذر اصلاح شده را فراهم کرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برجام زمینه برقراری و ارتباط با اتحادیه اروپا برای دست یابی به نهال و بذر اصلاح شده کشاورزی را برای فعالان این بخش در کشور فراهم کرده است.

محمدعلی طهماسبی در آئین افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در دشت پلنگ دشتی افزود: درحوزه دام و طیور نیز نیازمند به همکار ی بیشتر با اتحادیه اروپا هستیم .
وی بااشاره به اینکه سالیانه بیش از ۵ میلیون تن مرکبات درکشور تولید می شود یادآورشد: دشت پلنگ شهرستان دشتی می تواند به قطب اول تولید مرکبات به وی‍ژه لیمو ترش استان بوشهر و جنوب کشور تبدیل شود.
وی افزود: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۱۰۰ درصد مزارع کشاورزی و باغات این دشت فرصت خوبی برای اجرای طرح های تولیدی محصولات کشاورزی و مرکبات با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی این منطقه است.
طهماسبی گفت:در زمان حاضر برخی از حشره‌ها خسارت زیادی به باغات کشور وارد کرده است که ضرورت دارد کشاورزان در خرید و غرس نهال‌های خود دقت و نظارت بهتری داشته باشند.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: بیماری جاروک چندین هزار هکتار از لیموترش‌های منطقه جنوب کشور را نابود کرده است.
وی تاکید کرد: بیماری جاروک به‌ وسیله نوعی حشره کوچک از شیره درختان لیمو از درخت آلوده به درخت سالم منتقل می‌کند .
طهماسبی اضافه کرد:باید مدیران و کارشناسان کشاورزی ازکاشت ارقام مرکباتی که در برابر بیماری جاروک حساس هستند جلوگیری کنند و از ارقام بومی مقاوم مانند پرشین لایم استفاده کنند و در احداث باغات جدید نیز از نهال‌های گواهی‌شده و عاری از بیماری با پایه‌های مقاوم اقدام کنند.
طهماسبی گفت:درایران بیش از ۴۰۰ اقلیم بزرگ و کوچک وجود دارد که ویترینی از تنوع اقلیمی و زیستی است و این امر سبب شده که تولید محصولات گلخانه‌ای درکشور توسعه یابد.
وی افزود: امروز یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه کاهش خام فروشی محصولات کشاورزی است.
وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم در استان بوشهر نیز باید کارخانه و صنایع تبدیلی مرتبط با تولیدات و محصولات کشاورزی استان ایجاد شود و دولت نیز از زنجیر تولید حمایت می‌کنند.
طهماسبی افزود: دولت برای توسعه صنایع و اشتغال زایی در روستاها و مناطق عشایری آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت شش ‌درصدی است و مردم باید از این فرصت استفاده بیشتری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.