کد خبر : 38132
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1396 - 16:44

کشاورزان برای حل مشکل خود حاضرند کلیه بفروشند!

در برنامه ششم مصوب کردیم که وام به کشاورزان سه سال مهلت داده شود.

در برنامه ششم مصوب کردیم که وام به کشاورزان سه سال مهلت داده شود.

کشاورزان برای رفع مشکلات خود حاضرند کلیه بفروشند
نماینده مردم خاتم در مجلس با بیان اینکه کشاورزان برای رفع مشکل خود حاضرند کلیه بفروشند، گفت: بانک‌ها به جای رفع مشکل کشاورزان به دنبال تصرف خانه‌هایشان هستند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، محمد‌رضا صباغیان بافقی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه در برنامه ششم مصوب کردیم که وام به کشاورزان سه سال مهلت داده شود اظهار داشت: این طرح از سر بیکاری و خوش آمد‌گویی به کشاورز نبوده است، متاسفانه به دلیل خشکسالی‌، آفات و سرمازدگی مشکلات بسیاری برای کشاورزان بوجود آمده است.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجودی که در همین شرایط سخت هستیم، می‌خواهند این وام را از کشاورزان بگیرند و آنها را تحت فشار گذاشتند.

وی گفت: یک کشاورز در طول سال برای بدست آوردن محصولی زحمت می‌کشد اما اکنون که مشاهده می‌‌کند محصولش در حال از بین رفتن است با فشار بانک‌ها هم روبرو می شوند و حتی بانک‌ها به دنبال تصرف خانه‌های این کشاورزان هم هستند.

صباغیان بافقی به خشکسالی‌ها و باران کم اشاره کرد و گفت: الان در استان یزد میانگین بارندگی بسیار کم و در حد یک و شش دهم میلی متر است و کشاورزان مشکلات بسیار زیادی در این زمینه دارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دیدارهایی که با برخی از این کشاورزان داشتم، آنها اذعان کردند که حتی برای پرداخت بدهی خود حاضر به فروش کلیه خود هم هستند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع اصلا برای ایران شایسته نیست، گفت: برخی از کشاورزان هم به دلیل مشکلات بسیار زیادی که برای آنها پیش آمده به شهرهای دیگر می‌روند و از روستاهای خود فراریند.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: دراین‌باره به رئیس جمهور محترم اطلاعات داده شده ولی مثل اینکه برایشان ارزشی ندارد که دنبال کار این کشاورزان سخت‌کوش باشند به همین دلیل از استانداران خواهش می‌کنم که خودشان نسبت به پیگیری مشکلات کشاورزان در هر استان احساس مسئولیت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.