کد خبر : 37674
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1396 - 22:22

کشاورزان برای خرید توافقی برنج در سامانه ثبت نام کنند

برنج از شالیکارانی خریداری می شود که اطلاعاتشان ثبت شده باشد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: برنج از شالیکارانی خریداری می شود که اطلاعاتشان در رابطه با میزان سطح زیرکشت، مقدار تولید و نوع برنج تولیدی در سامانه جهاد کشاورزی ثبت شده باشد.

به‌ گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا؛ «یزدان سیف» افزود: خرید توافقی و تحویل برنج از کشاورزان در استان‌های شمالی نیازمند ارائه‌ معرفی‌نامه از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های گیلان و مازندران است.

** تاکنون ۲۳۰ تن برنج خریداری شد
سیف اظهارداشت: خرید توافقی برنج از شالیکاران شمالی در استان‌های مازندران و گیلان از حدود دو هفته پیش شروع شده و تاکنون بیش از ۲۳۰ تن برنج پرمحصول از برنج‌کاران مازندرانی خریداری شده است.
معاون‌ وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه؛ نمایندگان استان‌های شمالی در مجلس معتقدند که برنج شالی‌کاران روی دست آنان باقی مانده است، افزود: برای حمایت از تولید داخلی محصولات کشاورزی و قشر شالیکار، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با استقرار مراکز خرید و قیمت تضمینی مصوب، باقی‌مانده و مازاد محصول برنج‌کشاورزان را خریداری کنیم.
مدیرعامل ‌شرکت‌ بازرگانی‌ دولتی‌ ایران تصریح کرد: محموله‌های برنج از کشاورزانی خریداری می شود که معرفی‌نامه دارند، به عنوان کشاورز و تولیدکننده‌ برنج شناخته شده‌اند و حدود مزرعه و میزان تولید آنان در سامانه وزارت جهاد کشاورزی مشخص و تعریف شده است.

** برنج از واسطه گران خریداری نمی شود
به گفته سیف، خرید توافقی برنج از واسطه گران و دلالان برنج تحویل گرفته نخواهد شد.
وی افزود: خرید توافقی برنج از کشاورزان در استان گیلان از دو هفته‌ پیش از سوی دو مرکز خرید آغاز شده اما تاکنون هیچ محموله‌ برنجی تحویل این دو مرکز نشده است.
وی افزود: از آنجا که احتمال عرضه برنج از سوی کشاورزان در استان گیلان از امروز انجام می شود، تعداد مراکز خرید در این استان به ۶ مرکز افزایش می‌یابد.
سیف با اشاره به نیاز به حمایت توام دولت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: دولت برای این‌که از کشاورز داخلی حمایت کرده و مصرف‌کننده نیز کالای مورد نیاز خود را با قیمت پایین‌تری بخرد، قیمت ۹۱ هزار ریال (۹۱۰۰ تومان ) را برای هرکیلو برنج هاشمی و صدری در گیلان تصویب کرده و با عاملیت این شرکت خرید توافقی برنج را انجام می‌دهد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: قیمت خرید برنج‌ پرمحصول با هشت درصد شکستگی، برای برنج‌های ندا و نعمت هرکیلو ۴۸ هزار و ۵۰۰ ریال (۴۸۵۰ تومان) و برای برنج شیرودی ۵۴ هزار و ۵۰۰ ریال (۵۴۵۰ تومان )تعیین شده‎است.
وی افزود: تا امروز بیش از ۲۳۰ تن برنج پرمحصول ندا، نعمت و شیرودی توسط دو مرکز خرید در استان مازندران خریداری شده است.
به گزارش ایرنا، سیاست وزارت جهاد کشاورزی دولت برای واردات برنج در بهمن ماه امسال، حمایت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و فراهم سازی شرایط برای مصرف برنج با قیمت مناسب برای همه اقشار جامعه است.
نیاز مصرفی برنج کشور نزدیک به ۳٫۲ میلیون تن است که نزدیک ۲٫۲ میلیون تن از محل تولید داخلی و مابقی از محل واردات تامین می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.