کد خبر : 32517
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1396 - 17:49

کشاورزان از کوچک ترین حق بیمه تامین اجتماعی محرومند !

کشاورزان ما از کوچک ترین حق بیمه تامین اجتماعی محرومند که نظام صنفی در حال پیگیری این موضوع است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی: قانون انتزاع حکم مرگ و زندگی کشاورزی را دارد

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، قانون انتزاع در پایان دولت دهم تصویب شد و در دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲ شکل اجرایی به خود گرفت و سیاستگذاری صادرات و واردات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از وزارت صنعت، معادن و تجارت جدا و به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد.
«محمد شفیع ملک‌زاده» در نشست خبری فراخوان برگزاری نخستین نمایشگاه ملی و تخصصی صنعت میوه کشور که در معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، درباره قانون انتزاع افزود: این قانون یکی از اهرم های اجرای زنجیره تولید است که برای بخش کشاورزی حکم مرگ و زندگی را دارد.
وی اظهارداشت: پیش از اجرای قانون انتزاع بدون توجه به تولید فقط منافع مصرف کنندگان و واردات انواع محصولات کشاورزی مورد توجه بود اما با تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد شاهد جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات شدیم.
به گفته وی، با وجود همه کاستی ها پس از تصویب قانون تمرکز بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی شرایط برای زنجیره تولید و تامین مهیا شد.
«به طور نمونه در سال ۱۳۹۲ و پیش از اجرای قانون انتزاع سالیانه بیش از ۲ میلیون تن واردات شکر داشتیم اما پس از اجرای این قانون واردات این محصول در سال ۱۳۹۵ به کمتر از ۷۰۰ هزار تن رسید که به طور قطع به نفع تولید کنندگان بخش کشاورزی و اقتصاد کشور است».
ملک‌زاده گفت: با تفکیک قانون انتزاع از بخش کشاورزی مشخص نیست چه برسر تولید کشور می آید.
وی ارتقای بخش کشاورزی، تحقق خواسته های کشاورزان و ایجاد هم افزایی فعالیت ها را از برنامه های نظام صنفی عنوان کرد و ادامه داد: کشاورزان ما از کوچک ترین حق بیمه تامین اجتماعی محرومند که نظام صنفی در حال پیگیری این موضوع است.
ملک زاده یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی را ضایعات زیاد در این بخش دانست و گفت: امروزه سالیانه نزدیک ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کنیم که هر سال ۳۰ درصد آن تبدیل به ضایعات می شود.
به گزارش ایرنا، نظام صنفی کشاورزی ایران در سال ۱۳۸۰ فعال شد.
ایجاد زمینه تولید، توانمندسازی تشکل های مختلف، تحقق و نهادیه سازی تامین رفاه اجتماعی کشاورزان از اهداف نظام صنفی کشاورزی کشور است.
از وظایف نظام صنفی کشاورزی می توان به تصمیم سازی، عضویت در شورای مدیران وزارت جهاد کشاورزی و برخورداری از حق رای در این شورا اشاره کرد.
طبق آیین نامه رئیس این انجمن که حکم خود را از وزیر جهاد کشاورزی می گیرد، می تواند در هیات عالی نظارت حضور داشته باشد و حق نظارت بر تصمیم های بخش کشاورزی را دارد.
نخستین نمایشگاه ملی و تخصصی صنعت میوه کشور سی و یکم مرداد تا سوم شهریورماه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های هتل المپیک تهران برگزار می شود.
مدیریت مزرعه، مدیریت تولید و مدیریت عرضه سه بخش عمده این نمایشگاه به شمار می رود.
شوم شهریورماه در حاشیه این نمایشگاه، نخستین اجلاس سراسری نقش مدیریت پیشرفته صنعت میوه در توسعه پایدار نیز برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.