کد خبر : 35829
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1396 - 0:24

کاهش نرخ سود بانکی برای توسعه ساخت گلخانه‌

با کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و عدم دریافت عوارض از گلخانه‌ها حمایت می‌شود.

با کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و عدم دریافت عوارض از گلخانه‌ها حمایت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با توجه به اینکه هزینه تولید محصولات کشاورزی در گلخانه‌ها ۳۵ درصد پایین‌تر بوده و قابلیت صادراتی دارند، با کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و عدم دریافت عوارض از گلخانه‌ها حمایت می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، علی اشرف منصوری در همایش بین‌المللی محصولات گلخانه‌ای تولید و اشتغال پایدار که در سالن همایش‌ بوستان گفت‌وگو برگزار شد، به تهدیدات کشاورزی در استان تهران اشاره کرد و گفت:‌خشک‌سالی، سرمازدگی و انگیزه برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در این استان تهدیدات پیش روی ماست که در همین راستا اقتصادی کردن تولید و توسعه گلخانه‌ها باید به طور جدی در دستورکار قرار گیرد، تا انگیزه‌های لازم برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی از بین برود.

وی کمبود آب را از جمله مشکلات جدی در این استان دانست و افزود: از آب کشاورزی برای مصرف آب شرب شهری در تهران استفاده می‌شود که این امر برای کشاورزان استان محدودیت‌های زیادی را ایجاد کرده است و میزان آب‌های نامتعارف در استان تهران بالاست؛ چراکه روند ایجاد تصفیه‌خانه‌ها که باید تاکنون انجام می‌شد، به کندی پیش می‌رود.

منصوری بالا بودن هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور را یکی دیگر از موانع صادراتی برشمرد و افزود: محصولاتی که در فضای گلخانه تولید نمی‌شوند، هم قابلیت صادراتی زیادی ندارند و برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی باید به سمت توسعه گلخانه‌ها و محصولات بازارپسند برویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بابیان اینکه تولید محصولات کشاورزی در گلخانه‌ها ۳۵ درصد از هزینه‌های تولید می‌کاهد، تصریح کرد: بعلاوه در فضای گلخانه‌ای سالانه می‌توانیم چند نوع کشت داشته باشیم و میزان تولید خود را با نیاز بازار و مصرف مردم هماهنگ کنیم و عرضه به‌مرور محصولات سبب می‌شود، تا شاهد نوسان قیمت در بازار نباشیم.

وی همچنین به نقش استان تهران در تولید بیش از نیمی از گل شاخه‌بریده در کشور اشاره کرد و گفت: سالانه ۸۵۰ میلیون گل شاخه‌بریده در استان تهران تولید می‌شود که این رقم ۵۷ درصد از کل تولیدات کشور را شامل می‌شود.

منصوری به ضرورت ایجاد مراکز توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی در استان تهران به‌عنوان پایتخت هم تأکید کرد و گفت:‌ پایانه صادراتی گل و گیاه که کار احداث آن از ۱۳ سال پیش شروع شده بود، با تأمین مالی به سرانجام رسید و کار خود را از هفته گذشته به طور محدود آغاز کرد که امیدواریم در آینده نزدیک به اوج فعالیت خود برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین با ابراز نارضایتی از روند احداث پایانه صادراتی دیگر در شهرستان پیشوا تصریح کرد: سرعت پیشرفت این پروژه مناسب نیست که در صورت ادامه این روند از سرمایه‌گذاران دیگری برای انجام این پروژه دعوت می‌شود.

وی عدم دریافت عوارض از سازه‌های گلخانه‌ای را یکی دیگر از حمایت‌ها برای توسعه گلخانه‌ها دانست و گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی که انجام شده، ‌این موضوع هم‌اکنون به نتیجه رسیده و در حال اجرایی شدن است.

منصوری همچنین از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای ایجاد گلخانه‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد: از هفته‌های آینده شاهد کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای ساخت گلخانه‌ها باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.