کد خبر : 37584
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 - 12:24

کاهش قیمت دام فقط مصرف کننده را خوشحال می کند / دامداران را هم دریابید

ما انتظار داریم دامداران را هم دریابند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس در واکنش به اظهارات رئیس اتحادیه دامداران در خصوص کاهش ۱۵ درصدی قیمت دام زنده به دهقان نیوز گفت: بنظر می رسد در این خصوص یک طرفه اظهار نظر شده است چرا که این خبر صرفا مصرف کننده را خوشحال می کند که آنهم زودگذرخواهد بود و ما انتظار داریم دامداران را هم دریابند.

مسعودرضا بندگی با طرح این سوال که به چه قیمتی قیمت دام زنده ۱۵ درصد کاهش داشته است؟! گفت: آیا نهاده های دامی که به دامدار داده می شود هم ارزان شده؟ یا از جیب دامدار مظلوم ۱۵ درصد ارزان شده؟ در صورتیکه هیچ نهاده دامی ارزان نشده بلکه گران ترهم شده است.

وی گفت: طی هفته های اخیر نهاده جو مدت دار که به قیمت معینی به شرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی تحویل داده شده بود بطور ناگهانی در مرحله اول ۲۰۰ ریال و مرحله دوم ۳۰۰ ریال گران شد، در این خصوص هم نامه نوشتیم و هم اعتراض کردیم. با این گرانی دو مرحله ای نهاده جو، سود به جیب دلال رفت که امیدواریم رئیس محترم اتحادیه دامداران پیگیر این ظلم به دامداران بحران زده باشند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس با بیان اینکه ما منکر ارزان شدن قیمت دام زنده نیستیم تاکید کرد: ولی باید ازهر دو طرف این کاهش قیمت انجام شود نه اینکه یه طرفه باشد.

بندگی افزود: با این شیوه، اندک دامداری هایی هم که به تولید امیدوارند در آینده ای نه چندان دور دامداری خود را تعطیل خواهند کرد.

وی در پایان از مسئولین و متولیان خواست فکری اساسی و زیربنایی برای این موضوع بکنند و بیش از گذشته از دامداران حمایت کنند.

گفتنی است هفته پیش رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران از کاهش حدود ۱۵ درصدی قیمت دام زنده اعم از گوساله و گوسفند در سطح کشور خبر داده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.