کد خبر : 37985
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1396 - 13:41

کار جمعی در روستا نهادینه شود

تعاونی ها، تشکل ها و نظام ها، پذیرای تکثر آرا در حوزه مردمی باشند.

تعاونی ها، تشکل ها و نظام ها، پذیرای تکثر آرا در حوزه مردمی باشند

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نشست با مدیران و کارکنان معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری سازمان گفت: آنچه که جهت گیری های کلان کشور بدان معطوف است و ما نیز بخشی از آن هستیم و می بایست در آن نقش آفرینی کنیم در چهار محور مورد تاکید است که نخستین عامل، موضوع مشارکت یا معرفت کار جمعی است که از دانایی و دانستن آغاز می شود و اساس همه شرکت های تعاونی، شرکت های سهامی، تشکل ها و نظام های بهره برداری را شکل می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل های کشاورزی دهقان نیوز، علی اوسط هاشمی افزود: روح تعاون و همزیستی بر مبنای مشترکات هر کشور و دانستن در طریقِ ساختن است. پس باید به سمت کار فرهنگی و آموزش حرکت کنیم و بخش آموزش از سایر بخش ها در این راستا حائز اهمیت تر است.

وی تاکید کرد: مشارکت به معنای جاری شدن و جریان سازی است و می بایست در نهایت به چشمه های امید منتهی گردد. مشارکت، نگاه ها و افق ها را شکل می دهد و آدمی را از بیگانگی نسبت به ملت و کشور خارج می سازد؛ چرا که محصول مشارکت، چسبندگی و پیوستگی به کشور است.

هاشمی تاکید کرد: باید به پاسخ هایی در این مورد رسید که تا چه میزان تشکل باور، اتحادیه باور، تعاونی محور و مردم باور هستیم و اینها سیاست کاری و اجرایی در نظر گرفته شوند.

وی سپس با اشاره به نقد به خویش و انتقاد پذیری بعنوان دومین عامل مورد توجه، اضافه نمود: مهم است که همه تعاونی ها، تشکل ها و نظام ها، پذیرای تکثر آرا در حوزه مردمی باشند. برای ایجاد و تقویت ظرفیت و حُریت در خود تلاش کنیم و لازمه جوشش تعاونی ها و نقش جمعی، تکثر آرا و گردش نظرات و مطالبات است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دیگر عوامل موثر جهت گیری سازمانی و رویکرد حوزه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری را قانون گرایی و عدالت اجتماعی عنوان نمود و افزود: قانون، تعادل و رضایت را به دنبال خود همراه دارد. جهت گیری عدالت اجتماعی نیز باید معطوف به قشری باشد که کمتر صدایشان به گوش می رسد. خود ما باید صدایشان باشیم؛ اگر در عدالت هستیم.

هاشمی با تاکید بر اهمیت ارزشگذاری بر روی فکر نیروی انسانی گفت: تفکر ما باید سرمایه سازی را به دنبال داشته باشد.سرمایه ساختن انسان را محور سرمایه قرار دادن، بسط و توسعه کارها و بیرون شدن از لاک روزمره ها است.

هاشمی در پایان تصریح کرد: نهادینه کردن کار جمعی روستاییان با روش مدرن با استفاده از دانش و تجارب و مکانیسم ها و تکنولوژی، یک ضرورت است و می بایست این با هم بودن را با مجموع اهداف کلان اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، نهادینه کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.