کد خبر : 9097
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 - 12:21

کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی در بلاتکلیفی استخدام !

دهقان نیوز / جایز نیست، جوانان تحصیلکرده این مرز و بوم با صرف بهترین دوران زندگی خود در شغل و کاری که به آن امید بسته، همچنان بلاتکلیف باشند.

دهقان نیوز / جایز نیست، جوانان تحصیلکرده این مرز و بوم با صرف بهترین دوران زندگی خود در شغل و کاری که به آن امید بسته، همچنان بلاتکلیف باشند.

دهقان نیوز / کشاورزی یکی از ستون‎های مهم اتکای اقتصادی و همچنین قطب‎های اصلی و کلیدی در کشورهای در حال توسعه و ایران است.

بر همین اساس بیمه محصولات کشاورزی نیز شاخص‎ترین و مهم‎ترین مرکز حمایت مالی از تولیدات بخش کشاورزی به شمار می‎آید.

کارگزاران بیمه شاغل در این مراکز در جنوب کرمان مانند سایر نقاط کشور از سال ۸۲ پس از شرکت در آزمون‎های متعدد کتبی، مصاحبه تخصصی و گذراندن دوره‎های آموزشی با مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس به عنوان کارشناس بیمه‎گر و ارزیاب تعیین خسارت تمام محصولات کشاورزی و دامی زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

آنان با تمام نواقص و نارسایی‎ها در بدترین شرایط اقلیمی و جغرافیایی به ویژه در این منطقه به امید بهبود شرایط کاری و روزگاری بهتر با تلاش و دلسوزی مثال‎زدنی مشغول انجام وظیفه در جنوب کرمان به عنوان قطب کشاورزی کشور هستند.

اما در این میان به سبب سیاست‎های صندوق بیمه کشاورزی و ارگان‎های مربوطه از هر فعالیت اداری دیگر و شرکت در طرح‎های جهاد کشاورزی معذور بودند هر چند در حال حاضر با توجه به شرایط سنی از استخدام در هر ارگان دیگری محروم هستند.

شرایط کاری در روستاهای دورافتاده، مسیرهای صعب‎العبور و بدترین شرایط آب و هوایی این منطقه بدون داشتن بیمه تأمین اجتماعی و امنیت شغلی نه تنها دقت و سلامت کار این قشر مهم جامعه را با خطر جدی مواجه کرده، بلکه تحکیم بنیان خانواده‎ آن‎ها را نشانه رفته و آرامش آن‎ها را نیز بر هم زده است.

با ابراز تأسف تعدادی از کارشناسان زحمتکش صندوق بیمه کشاورزی در جنوب کرمان در حین مأموریت کاری جان خود را از دست داده و یا از کار افتاده شدند و خانواده‎های آن‎ها به دلیل بیمه نبودن سرپرستشان همچنان با مشکلات مالی و به تبع آن آسیب‎های اجتماعی و روحی و روانی دست به گریبان هستند.

در جامعه مدرن امروزی که عدالت اجتماعی و داشتن امنیت شغلی برای تمام افراد جامعه از ارکان اساسی زندگی مدنی به شمار می‎آید، جایز نیست، جوانان تحصیلکرده این مرز و بوم با صرف بهترین دوران زندگی خود در شغل و کاری که به آن امید بسته، همچنان از بلاتکلیفی رنج برده و بدون داشتن آینده شغلی مطمئن در هاله‎ای از ابهام به مسؤولیت‎های سخت مشغول باشند.

بدون شک این با تفکر کلی نظام  جمهوری اسلامی که رفاه و عدالت اجتماعی از اصول اساسی آن است، همسو و همطراز نیست.

اکنون چشم امید این کارگزاران به تصویب طرح ارائه شده به مجلس شورای اسلامی با عنوان «طرح تعیین تکلیف کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی» است.

حال نوبت آن است که نمایندگان مجلس به ویژه منتخبان جنوب کرمان با آغاز به کار مجلس دهم ثابت کنند به خواسته‎های مردم به ویژه جوانان و دغدغه‎های شغلی آن‎ها توجه دارند و در راستای از بین بردن یأس و ناامیدی مردمی که به آن‎ها اطمینان کرده‎اند در خانه ملت تلاش کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حشمت شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

از اینکه به فکر کارگزاران صندوق بیمه محصولات کشاورزی که خود فاقد بیمه هستند، می باشید کمال تشکر را دارم.

شاهرخ شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴

یاهو
به یاری خداوند بزرگ و مهربان مسئولین به رحم آمده وکارگزاران بیمه کشاورزی که باجان ودل وبدون بیمه تامین اجتماعی کار میکنن را استخدام میکنند.انشاالله

کارگزار سه شنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

با سلام و خدا قوت خدمت شما و همکاران محترمتان
آیا اگر امروز به فکر جوانانمان نباشیم جفا نکرده ایم؟ کارگزاران صندوق بیمه محصولات کشاورزی که حدود ۱۰ سال است که با صندوق بیمه همکاری می کنند آیا نباید امنیت شغلی و بیمه داشته باشند. لطفا به گوش مسئولین برسانید.

کارگزار بیمه کشاورزی جمعه , ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۲۱

سلام، کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی در شرایط سخت مشغول بکار می باشند و فاقد آینده شغلی هستند. سپاسگزارم