کد خبر : 34015
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:23

کارهای جهاد کشاورزی به نظام مهندسی واگذار شود

برون‎سپاری فعالیت‎های تخصصی ادارات به بخش خصوصی ضعیف است.

باید کار از بخش‎های دولتی خصوصا جهاد کشاورزی به سازمان نظام مهندسی واگذار شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از عضویت ۸ هزار و ۱۱۳ نفر در این سازمان خبر داد و برون‎سپاری فعالیت‎های تخصصی ادارات به بخش خصوصی را ضعیف ارزیابی کرد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، حسین عابدی اظهار کرد: یک‎سری وظایف از سال ۱۳۸۸ در زمان وزیر وقت در قالب اصل ۴۴ واگذار شد به عنوان مثال ۲۳ وظیفه‎مندی در بخش منابع‎طبیعی قابل واگذاری بود ولی در طول این سالها فقط یک وظیفه‎مندی در بخش «مستثنیات» برون‎سپاری شده است.

وی به وجود مشکلات متعدد در برون‎سپاری مستثنیات به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: بروز مشکلات در برون‎سپاری مستثنیات، تبعات بسیار بدی برجای گذاشت و حدود ۸۶ کارشناس و ۱۸ شرکت که در این بخش فعالیت می‎کردند به وضعیت بلاتکلیف دچار شدند که بعد از پیگیری‎های مستمر و جلسات مختلف قرار است این مشکلات طی ۱۰ روز آینده برطرف شود.

برخی مسوولان تمایلی برای برونسپاری فعالیت ادارات ندارند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان؛ خواستار توجه هر چه بیشتر مسوولان دولتی در برون‎سپاری فعالیت‎های تخصصی شد و تاکید کرد: دولت مصمم به کوچک‎کردن بدنه و چابک‎سازی است و این تاکید را در قالب اصل ۴۴ از دستگاه‎های اجرایی مطالبه کرده تا مبادرت به برون‎سپاری کنند اما برخی مسوولان تمایل چندانی در این زمینه ندارند.

عابدی از انعقاد یک قرارداد تفاهم‎نامه با امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: حدود ۴۸۰ کارشناس آب و خاک عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هستند با توجه به اینکه در بخش آب و خاک ظرفیت‎های فراوانی وجود دارد اگر طرح‎های این بخش به ما واگذار شود می‎توانیم در ایجاد اشتغال پایدار ایفای نقش کنیم.

ظرفیت‎های زیادی در ادارات قابل واگذاری است

عابدی با تاکید بر اینکه باید کار از بخش‎های دولتی خصوصا جهاد کشاورزی به سازمان نظام مهندسی واگذار شود، بیان کرد: گرچه برون‎سپاری خوبی در بخش صدور مجوزهای دام و طیور، باغبانی و زراعت، گلخانه، خانه باغ، خانه‎های کارگری و کارگزاری سوخت صورت گرفته است اما هنوز ظرفیت‎های بسیاری وجود دارد که قابل واگذاری و برون‎سپاری است.

وی گفت: در کارگزاری سوخت در هر شهرستان دو الی سه کارشناس مشغول فعالیت هستند و اگر کارهای دیگری در بخش‎های مختلف به این سازمان واگذار شود در بخش اشتغال کارنامه موفقی خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.