کد خبر : 38007
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 - 11:16

کارآفرینی با پرورش قارچ / با ۱۰ میلیون شروع کردم / پرورش قارچ درآمد خوبی دارد + عکس

پرورش قارچ درآمدزایی خوبی به همراه دارد.

پرورش قارچ درآمدزایی خوبی به همراه دارد.

مرتضی نجفی از کارآفرینان موفق دلیجانی است که توانسته است با تلاش و پشتکار ۵ ساله خود در عرصه پرورش قارچ کارگاهی را در کرج راه‌اندازی کند و با تولید روزانه ۳ تُن محصول به طور مستقیم برای ۱۰ نفر و برای ۴۰ نفر هم در زمان برداشت اشتغالزایی کند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از بسیج سازندگی؛ امروزه بیکاری جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از مهم‌ترین معضلات کشور است، چراکه مدرک‌گرایی جوانان باعث شده تا آنان پس از فراغت از تحصیل به دنبال شغل‌های دولتی باشند و کمتر تمایل به فعالیت در عرصه تولید و خوداشتغالی داشته باشند؛ بنابراین لازم است که به تفکر کارآفرینی و طرح‌های اقتصاد مقاوتی به عنوان مسیر گذار از این وضعیت، توجه ویژه‌ای داشت.

برای همین منظور به سراغ یکی از جوانان دلیجانی رفتیم که با همت و پشتکار، قدم در عرصه تولید گذاشته و در شرایط اقتصادی موجود ضمن درآمدزایی و به چرخش درآوردن چرخ اقتصادی برای تعدادی از جوانان هم نسل خود نیز ایجاد اشتغال کرده است.

مرتضی نجفی کارآفرین دلیجانی در خصوص فعالیت خود در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: سال ۸۴ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومانی، کار پرورش قارچ را در دلیجان آغاز کردم، در سال‌ ۸۷ به دلایل شخصی ناچار شدم کار را رها کنم و اکنون دو سالی می‌شود که مجدانه به این عرصه روی آورده‌ام.

نجفی اظهار کرد: با سرمایه‌ کسب شده در سال‌های ۸۴ تا ۸۷ و دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی موفق شدم در شهرک اصناف دلیجان چهار سالن به ظرفیت حدود ۸ تُن با مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان راه‌اندازی کنم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلو قارچ در دلیجان تولید می‌کند، افزود: با ورود به این عرصه توانستم برای دو نفر به صورت مستقیم و برای ۸ نفر در زمان برداشت ایجاد اشتغال کنم.

این کارآفرین دلیجانی علاقه‌مندی به کار تولید و به خصوص پرورش قارچ را از عوامل اصلی ورود به این عرصه دانست و گفت: با تجربیاتی که در زمینه پرورش قارچ کسب کرده بودم به دنبال گسترش فعالیت‌ خود و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تعدادی از جوانان هم سن و سال خود هستم.

نجفی با اشاره به مشکلاتش برای فعالیت در این عرصه گفت: در سال‌های اولیه کار نتوانستم تسهیلات لازم را برای فعالیتم دریافت کنم، ناچار عازم کرج شدم تا کارگاهی را در این شهر اجاره کرده و به گسترش فعالیت‌ خود پرداختم اما همواره دوست داشتم که بتوانم در شهر دلیجان فعالیت تولیدی را ادامه دهم.

وی افزود: تا یک ماه آینده کارگاه خود را در کرج راه‌اندازی می‌کنم، کارگاهی که ظرفیت آن روزانه ۳ تُن بوده و به طور مستقیم برای ۱۰ نفر و برای ۴۰ نفر هم در زمان برداشت ایجاد اشتغال کرده است.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه پرورش قارچ درآمدزایی خوبی به همراه دارد، تصریح کرد: افرادی که بخواهند این فعالیت را به صورت صنعتی انجام دهند نیازمند سرمایه‌گذاری فراوانی هستند اما افرادی هم که سرمایه کمی دارند، می‌توانند به شکل سنتی فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای فروش هیچ مشکلی ندارد، افزود: برای فروش محصولات خود در بورس غرفه دارم و امروزه به یاری خداوند می‌توانم محصولات دیگران را هم خریداری کنم.

نجفی خاطرنشان کرد: برای رشد و پیشرفت اقتصادی کشور حاضرم تجربیات چندین ساله خود را در اختیار جوانانی قرار دهم که قصد دارند در این عرصه فعالیت کنند و حتی حاضرم برای آغاز راه محصولات آنان را نیز خریداری کنم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.