کد خبر : 52255
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398 - 12:22

کارآفرینان به کشاورزی قراردادی ورود کنند

وزیر جهاد کشاورزی از کارآفرینان برای ورود به کشاورزی قراردادی دعوت کرد.

وزیر جهاد کشاورزی از کارآفرینان برای ورود به کشاورزی قراردادی دعوت کرد.

محمود حجتی گفت: مشکلات تاریخی در زمینه فراوری محصولات داریم.

وی در حاشیه ی بازدید از مجتمع گلخانه‌ای خوسف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه تولید محصولات کشاورزی همواره مشکلاتی تاریخی وجود داشته است، تصریح کرد: زعفران باید به صورت قراردادی باشد و کشاورز باید تحت پوشش تاجر، صادرکننده و هلدینگ باشد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر در برخی شهرستان‌ها کارآفرینان قراردادهای خوبی با تولید کنندگان می‌بندند و باید قراردادی در ارتباط با عناب، زرشک و سایر محصولات تعمیم دهیم.

وی با دعوت از کارآفرینان برای ورود به کشاورزی قراردادی، اظهارکرد: دولت، وزارت و استان نیز آماده خدمت و همکاری است تا این واحدها را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد.

حجتی گفت: بیشتر محصولات استراتژیک استان گیاهان دارویی است و بسیار ارزشمند است چرا که کشورهایی که این محصولات به صورت فله‌ای صادر می‌کنند، ارزش افزوده بالا برای این محصولات ایجاد کرده‌اند که کشاورزان و کشور ما از این ارزش افزوده محروم‌اند.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه در این زمینه کارهایی به آرامی آغاز شده و همه باید تلاش کنیم تا به سرانجام برسد، تصریح کرد: برای این امر اولویت با کارآفرینان است و دولت تنها تسهیل‌گر است و صدور مجوزها، پشتیبانی تسهیلاتی و تأمین زیرساخت‌ها نیز وظیفه دولت است، اما باید اول کارافرینان وارد کار شوند.

وی یادآورشد: در این راستا قانون فضای کسب و کار را داریم تا بتوانیم موانع را برداریم که فضای کسب و کار تسهیل شود و با توجه به محدودیت منابع آب در استان و نیروی انسانی موجود اجرای طرح‌های گلخانه‌ای نقش مهمی در صرفه جویی مصرف آب و ایجاد اشتغال خواهد داشت که لازمه توسعه محصولات گلخانه‌ای است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.