کد خبر : 37239
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1396 - 12:35

چه طرح‌هایی وام اشتغال روستایی می‌گیرند؟

ثبت نام متقاضیان دریافت وام اشتغال روستایی آغاز شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان دریافت وام اشتغال روستایی تاکید کرد: این وام باید به طرح‌هایی اختصاص داده شود که اولویت آنها ایجاد اشتغال پایدار و فراهم کردن بازارهای صادراتی برای کشور باشد.

هادی ابوی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: اولین مساله‌ای که در جریان اختصاص وام اشتغال روستایی باید مدنظر قرار بدهیم، فراهم کردن زیرساختهای لازم و زمینه حضور افراد سرمایه‌گذار و کارآفرین در روستاهاست.

وی ادامه داد: اگر در روستایی علاقمندی برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح و ایده هست، دولت باید زیرساختهای مورد نیاز از قبیل شبکه برق را فراهم کند تا سرمایه گذاری که اقدام به سرمایه‌گذاری در آن روستا می‌کند دچار مشکل نشود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: در حال حاضر تمایل در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری برای اشتغال روستایی بیشتر است و متقاضی دارد لذا باید زمینه کار را برای ورود کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم کنیم و پیشنهاد من این است که ابتدا واحدهای کوچک روستایی که به تعطیلی کشیده شده‌اند فعال کنیم و از ظرفیتهای آنها برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنیم.

ابوی در عین حال ویژگی طرح‌های اشتغال برای دریافت وام روستایی را تشریح کرد و گفت: اولویت کار ما باید بر مبنای ایجاد اشتغال پایدار، تکیه بر الگوی اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به خارج باشد. همچنین با توجه به تولید داخل بتواند بازارهای فروش و بازارهای رقابتی و صادراتی کشور را فعال کند.

این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه طرح اشتغال روستایی باید دربرگیرنده اشتغال مولد و پایدار باشد، خاطرنشان کرد: در جریان اختصاص وام اشتغال روستایی باید به مزیتهای هر منطقه توجه کنیم و توزیع اعتبارات را بر اساس آن صورت دهیم.طبعا شرایط جغرافیایی، اقلیمی و جمعیتی منطقه ملاک عمل است و زیرساختهای زندگی و سکونت افراد نیز باید پیش بینی شود. اینطور نباشد که یک واحد تولیدی در منطقه‌ای روستایی و فاقد جمعیت ایجاد کنیم ولی برای تامین نیروی انسانی از نیروهای غیر بومی استفاده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.