کد خبر : 35785
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1396 - 23:58

چه خبر از پرداخت وام به روستاییان ؟

آیین نامه اجرایی پرداخت وام به روستاییان تا دهه اول آذر ابلاغ می شود

آیین نامه اجرایی پرداخت وام به روستاییان تا دهه اول آذر ابلاغ می شود

سید ابوالفضل رضوی در نشست با موضوع آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: با صدور مجوز رهبر معظم انقلاب از قانون استفاده از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی که مبلغی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار و معادل ریالی آن ۶ هزار میلیاردتومان و به همین میزان سه بانک و یک صندوق که در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان است، دولت آیین نامه اجرایی مربوط به آن را تصویب و مسوولیت اجرایی آن را مشخص کرد.
وی ادامه داد: کف این وام ۱۰۰ میلیون و سقف آن ۲ میلیارد تومان برای هر پروژه فقط برای روستاییان است که امیدواریم بتوانیم یک کارنامه خوب و قابل قبولی از کارکرد در روستا را به مردم بدهیم.
رضوی در ادامه یادآور شد: از سال گذشته با همکاری بنیاد مستضعفان یک میلیارد و ششصد میلیون تومان وام به عاملیت بانک سینا برای رونق اشتغال در مناطق روستایی تخصیص یافته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ۵ درصد از کارمزد این وام توسط بنیاد مستضعفان و ۵ درصد دیگر هم از محل کمک های فنی و اعتباری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری تامین می شود و عملا روستاییان برای دریافت این وام فقط ۸ درصد کارمزد می پردازند.
رضوی ادامه داد: براساس سهمیه بندی صورت گرفته در تمامی استان ها سهم هیچ کدام از استانها زیر ۴۰ میلیارد تومان نیست ولی متاسفانه در برخی استانها ظرف یک سال گذشته حتی ۵ میلیارد تومان از این تسهیلات جذب نشده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: مقرر شده ۴۵ درصد از این تسهیلات در بخش کشاورزی، ۱۰ درصد در بخش صنایع و معادن، ۱۵ درصد در بخش فناوری اطلاعات، ۱۰ درصد در بخش گردشگری ، ۱۰ درصد در بخش صنایع دستی و فرش و ۱۰ درصد به عنوان سرمایه گذاری در گردش صنایع فعال در شهرهای کوچک تخصیص یابد.
وی ادامه داد: به منظور نظارت بر نحوه تخصیص این تسهیلات پرداخت هر وام منوط به کسب امضای مدیرکل یا رییس سازمان تعاون روستایی استان، رییس برنامه و بودجه استان، مدیرکل بودجه استانداری و رییس دستگاه موافقت کننده نظیر جهاد کشاورزی ، صنایع و معادن یا سازمان گردشگری استان پرداخت شود.
رضوی اضافه کرد: علاوه بر این به ۳ استان شمالی کشور به جهت رونق کسب و کار در زمینه پرورش ماهی ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بیشتر پرداخت خواهد شد.
نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی در نشست آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی راه های سرعت دادن به تخصیص وام های اشتغالزایی برای مناطق روستایی و عشایری کشور را بررسی کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.