کد خبر : 32146
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1396 - 9:24

چه خبر از قیمت میوه در ابتدای فصل تابستان ؟

بیش از ۱۱۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید شد که ۱۶ میلیون تن آن را محصولات باغی تشکیل می داد.

تثبیت قیمت میوه در ابتدای فصل تابستان /نرخ پیاز همچنان ۳۲ هزارریال

اسدالله کارگر افزود: اکنون کل پیاز مورد نیاز کشور از محل دزفول و بخشی از تولیدات اصفهان تامین می شود که کافی نیست بنابراین همچنان این محصول با قیمت بالا عرضه می شود.
وی پیش بینی کرد طی ۱۰ روز اینده با افزایش عرضه پیاز از اصفهان این مشکل افزایش قیمت مرتفع شود.
وی اظهارداشت: امروز قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز بین یک هزار تا ۷۰ هزارریال، توت فرنگی بین ۲۵تا ۸۰ هزارریال، آلبالوی خارجی ۹۰ هزارریال، آلبالوی رسمی بین ۳۵ تا ۶۰ هزارریال، گیلاس تک دانه ۷۰ تا ۱۰۰ هزارریال، گیلاس صورتی ۳۰ تا ۵۰ هزارریال، زردآلو ۵۰ تا ۸۰ هزارریال، هلو ۲۵ تا ۶۰ هزارریال، شلیل ۸۰ تا ۱۲۰ هزارریال، انگور یاقوتی ۱۰۰ هزارریال، سیب گلاب ۳۰ تا ۱۲۰ هزارریال به فروش می رسد.
وی تصریح کرد: همچنین اکنون قیمت هرکیلوگرم موز بین ۳۰ تا ۴۰ هزار ریال، انبه بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزارریال و آناناس کارتنی ۷۵۰ هزارریال عرضه می شود.
کارگر اعلام کرد: هر کیلوگرم هندوانه چهار تا ۶ هزار ریال، طالبی هشت هزار تا ۱۵ هزارریال، ملون پنج هزار تا ۱۵ هزارریال، خربزه ۱۰ تا ۲۵ هزارریال، خیار ۱۰ تا ۲۰ هزارریال، گوجه فرنگی هشت هزار تا ۲۰ هزارریال، سیب زمینی بین ۱۴ تا ۱۸ هزارریال و پیاز بین ۳۰ تا ۳۲ هزارریال عرضه می شود.
همچنین نرخ هر کیلوگرم لیموترش بهاره میناب و سنگی بین ۸۰ هزار تا ۱۲۰ هزار ریال به فروش می رسد.
به گزارش ایرنا، طی یک ماه گذشته قیمت پیاز به یکباره به ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار ریال رسید که با ورود پیاز اصفهان نرخ این محصول اندکی کاهش یافته بود.
پارسال تولید بیش از ۱۱۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید شد که ۱۶ میلیون تن آن را محصولات باغی تشکیل می داد.
براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، واردات انواع میوه بجز موز، آناناس، انبه و نارگیل ممنوع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.