کد خبر : 37547
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396 - 20:15

چه خبر از بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان؟

صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد اقدام شد که ۳۰ هزار نفر از بیمه پردازان صندوق از مزایای بازنشستگی بهره مند می شوند.

صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد اقدام شد که ۳۰ هزار نفر از بیمه پردازان صندوق از مزایای بازنشستگی بهره مند می شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از پرداخت عیدی مستمری بگیران(معادل یکماه حقوق) این صندوق در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا رستمی در جمع خبرنگاران افزود: تعداد مستمری بگیران صندوق ۴۳هزار نفر است که سه هزار نفر دیگر در دیماه امسال و ۶۵۰۰ نفر تا پایان سال بازنشستگی پیش از موعد خواهند شد.

وی انواع مستمری قابل ارائه در صندوق را مستمری های پیری،بازماندگان و از کار افتادگی کلی عنوان کرد و گفت: سطوح درآمدی صندوق هشت سطح است که از درآمد ماهانه ۳٫۵ تا هشت میلیون ریال را در بر می گیرد.

وی توضیح داد: پنج درصد حق بیمه از سوی افراد و ۱۰درصد از سوی دولت پرداخت می شود، سقف بیمه برای حقوق کف(۳٫۵میلیون ریال) به میزان پنج درصد حقوق تعیین شده ماهانه ۱۷۵هزار ریال و سالانه ۲٫۱ میلیون ریال و برای سقف(هشت میلیون ریال) ماهانه ۴۰۰هزار ریال و سالانه ۴٫۸ میلیون ریال حق بیمه از سوی فرد باید به صندوق پرداخت شود.

مدیرعامل صندوق اضافه کرد: افراد می توانند از هشت سطوح مزدی یک سطح را انتخاب کنند و نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند، سطوح مزدی از ۳٫۵ تا هشت میلیون ریال است که هر سطح ۵۰۰هزار ریال اضافه می شود.

وی در خصوص سابقه حق پرداخت بیمه گفت: حداقل ۱۵سال باید حق بیمه از سوی فرد پرداخت شود و سن بازنشستگی در صندوق ۶۵سال است در صورتی که ۱۵سال بیمه پرداخت کرده باشد.

به گفته وی، هفته گذشته با دستور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد اقدام شد که تا پایان سال ۳۰هزار نفر از بیمه پردازان صندوق از مزایای بازنشستگی بهره مند خواهند شد.

رستمی گفت: طرحی در سال ۹۳ به نام بازنشستگی پیش از موعد در مجلس بود که سال ۱۳۹۵ به تائید شورای نگهبان رسید که سال ۹۶ حدود سه هزار نفر حکم بازنشستگی گرفتند و حدود ۲ ماه این طرح متوقف بود و از هفته پیش اجرایی شده که تا پایان سال ۳۰هزار نفر بازنشسته پیش از موعد می شوند.

وی طلب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر را از دولت،یکهزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: قرار است ۴۰۰میلیارد تومان را به شکل اوراق پرداخت شود و بقیه به مرور پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.