کد خبر : 55577
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 - 14:22

رئیس بنیاد ملی گندمکاران:

پیگیر اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم هستیم / نسبت به جایگزینی گندم بعنوان خوراک دام و طیور هشدار می دهم / قیمت خرید ‌گندم باید واقعی شود

پیگیر اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم هستیم / نسبت به جایگزینی گندم بعنوان خوراک دام و طیور هشدار می دهم / قیمت خرید ‌گندم باید واقعی شود

نرخ ۴ هزار تومانی خرید تضمینی گندم جوابگوی هزینه تمام شده تولید نیست.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که سطح زیر کشت گندم امسال به ۶ میلیون هکتار برسد.

عطااله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت گندم در بازار آزاد، کشاورزان رغبت بیشتری نسبت به کشت گندم دارند.

وی افزود: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که سطح زیر کشت گندم به ۶ میلیون هکتار برسد.

هاشمی از افزایش چشمگیر قیمت کود‌های فسفاته خبر داد و گفت: با حذف یارانه نهاده‌های تولید، قیمت کود فسفاته به طور سرسام آوری افزایش یافته، اما در ارتباط با کود اوره گشایش‌هایی حاصل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت کود‌های فسفاته، کشاورزان تمایلی به مصرف آن ندارند و از کود‌های جایگزین استفاده می‌کنند.

وی از استمرار خودکفایی گندم خبر داد و گفت: اگر دولت نسبت به اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم اقدام‌ نکند، سال آینده به سبب عدم رقابت خرید تضمینی با بازار، کشاورزان رغبتی به تحویل گندم ندارند.

هاشمی ادامه داد: با وجود آنکه نرخ ۴ هزار تومانی خرید تضمینی گندم جوابگوی هزینه تمام شده تولید نیست، بنیاد ملی گندمکاران از طریق کمیسیون کشاورزی، وزارت جهاد و سازمان بازرسی پیگیر اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم است تا قیمت واقعی اعلام شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان نسبت به جایگزینی گندم تولیدی به عنوان خوراک دام و طیور هشدار داد و گفت: اگر قیمت خرید تضمینی گندم اصلاح نشود، ۳۰ درصد گندم تولیدی صرف خوراک دام و طیور می‌شود، از این رو به دنبال واقعی شدن قیمت خرید تضمینی‌گندم هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.