کد خبر : 30467
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1396 - 11:01

رونق تولید و صادرات محصولات پروتئنی

برنامه امسال رونق تولید و صادرات در این بخش است که به طور جد پیگیری می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی:دولت رونق تولید و صادرات محصولات پروتئنی را در دستور کار دارد

حسن رکنی افزود: برای سال جاری، تولید حدود ۸۴۰ هزارتن گوشت قرمز، ۱۰ میلیون تن شیرخام، دو میلیون و ۲۰۰ هزارتن گوشت مرغ و ۹۹۰ هزارتن تخم مرغ و ۸۶ هزارتن عسل هدف گذاری شده است.
وی اظهارداشت: بنابراین برنامه امسال رونق تولید و صادرات در این بخش است که به طور جد پیگیری می شود.
وی یادآورشد: در سال ۹۵ پیش بینی تولید ۸۲۰ هزارتن گوشت قرمز، ۹ میلیون و ۶۵۰ هزارتن شیرخام، ۲ میلیون و ۱۷۰ هزارتن گوشت مرغ ، ۹۵۰ هزارتن تخم مرغ و ۸۳ هزارتن عسل را داشتیم، که این اهداف با تولید ۸۱۵ هزارتن گوشت قرمز، ۹ میلیون ۵۱۰ هزارتن، دو میلیون و ۱۰۰ هزارتن ۹۴۰ هزارتن تخم مرغ و ۸۱ هزارو ۵۰۰ تن عسل تقریبا محقق شد.
وی تصریح کرد: بنابراین طی این مدت، تولید گوشت قرمز ۹۹٫۵ درصد، شیرخام ۹۸٫۵ درصد، گوشت مرغ ۹۹٫۵ درصد، تخم مرغ ۹۹ درصد و عسل ۹۸ درصد محقق شده بود.
وی با بیان این که در ۱۱ ماهه سال ۹۵ نزدیک ۷۵۰ هزارتن فراورده های لنبی به کشورهای هدف صادر شده است گفت: این درحالیست که آمار صادرات اسفندماه هنوز مشخص نشده اما رکورد بی نظیر صادرات لبنیات را داشته ایم.
به گفته وی، سال ۹۴ حدود ۶۰۰ هزارتن فراورده های لبنی صادر شده است.
وی نیاز مصرفی گوشت قرمز کشور را بیش از ۹۰۰ هزارتن در سال دانست و اضافه کرد: در بخش گوشت قرمز هنوز نتوانسته ایم به طور کامل نیاز خود را پوشش بدهیم بنابراین ۸۲۰ هزارتن گوشت قرمز در داخل تولید می شود و ناگزیریم برای تامین نیاز داخلی نزدیک ۱۰ درصد نیاز کشور را از محل واردات تامین کنیم.
وی عسل صادراتی سال ۹۵ را یک هزارو ۳۰۰ هزارتن عنوان کرد و ادامه داد: در عسل بازار خوبی در کشورهای منطقه داریم که تصورمان این است که به واسطه کششی که در داخل کشور روی قیمت عسل وجود دارد، اقبال برای صادرات کم شده است.
به گزارش ایرنا، طبق آمارها در ۱۰ ماهه سال ۹۵ در بخش کشاورزی چهار میلیارد دلار صادرات داشته ایم که بخش دام و طیور با یک هزار و ۳۰۰ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار ، ۲۵ درصد صادرات را به خود اختصاص داده که طی این مدت بخش دام و طیور موجب مثبت شدن ۵۰۰ میلیون دلاری در بخش کشاورزی شده است.
براساس گزارش ها، ایران در تولید مرغ و تخم مرغ رتبه هفتم دنیا را دارد که سرانه مصرف حدود ۲۶ کیلوگرم است.
همچنین نزدیک ۶۴ میلیون راس دام سبک داریم که ۴۰ درصد آنها مولدند و سال ۹۵ نزدیک ۲۰ میلیون راس دام سبک به جمعیت کنونی اضافه شده که همین میزان نیز به مصرف داخلی رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.