کد خبر : 53324
تاریخ انتشار : جمعه 18 بهمن 1398 - 14:52

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با دهقان نیوز:

وزرای کشاورزی برنامه محور نیستند / نمایندگان به برنامه وزیر پیشنهادی کشاورزی رای اعتماد دهند نه نام و سابقه او / سیاسی نگری آفت وزارت کشاورزی است

وزرای کشاورزی برنامه محور نیستند / نمایندگان به برنامه وزیر پیشنهادی کشاورزی رای اعتماد دهند نه نام و سابقه او / سیاسی نگری آفت وزارت کشاورزی است

نمایندگان باید به برنامه وزیر پیشنهادی رای اعتماد دهند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: نمایندگان مجلس باید به برنامه وزیر پیشنهادی رای اعتماد دهند نه اینکه به نام و سابقه او رای اعتماد دهند.

فرزاد امیری در گفتگو با دهقان نیوز گفت: در این مقطع زمانی هر شخصی حتی توانمند برای وزارت جهاد کشاورزی رای اعتماد بگیرد باز فایده ای ندارد چون یکسال و اندی تا پایان دولت بیشتر باقی نیست و در دولت بعدی بدلایل متعدد این شخص مهره سوخته خواهد شد.

وی گفت: نبود برنامه های راهبردی و عدم بسترسازی تولید و نداشتن ساختارهای حمایتی و توسعه ای در بخش کشاورزی، ادامه هر گونه فعالیت در این وزارتخانه را با چالشی عظیم روبرو خواهد کرد.

وی افزود: وزرای پیشین و بعدی جهاد کشاورزی چون هیچکدام در راستای حمایت از مولدان بخش و تامین امنیت غذایی کشور برنامه محور نبودند، وضعیت کشاورزان و سایر بهره برداران بخش را هر روز بدتر از قبل رقم زدند و امروز اگر نگاه ها به تولید منعطف نگردد بخش کشاورزی در مسیر نابودی پیش خواهد رفت.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه به دهقان نیوز گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید برنامه های محوری خود را به مجلس برای چند دوره زمانی مشخص نماید. نمایندگان باید به برنامه وزیر پیشنهادی رای اعتماد دهند نه اینکه به نام وزیر رای اعتماد دهند.

امیری عمده ترین مشکل تولیدکنندگان بخش کشاورزی را چرخه بازاریابی و بعد تولید برشمرد و گفت: غالبا بدلیل سیاست های غلط برخی نهادها در امر صادرات و واردات و نبود صنایع تبدیلی در مناطق برخوردار با پتانسیل تولید بالا، درآمد کشاورزان را شدیدا کاهش داده است.

وی در پایان تاکید کرد: نیاز است که وزیر پیشنهادی با هر نام و سابقه ای از ابتدای تولید تا فروش و بازاریابی نقش حمایتی وزارتخانه را داشته باشد و برنامه داشته باشد. سیاسی نگری به تولید آفت دیگری است که امید داریم در این دوره در حاکمیت وزارتخانه اعمال نگردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.