کد خبر : 30752
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1396 - 12:52

واگذاری گلخانه به متقاضیان / پرداخت وام با بازپرداخت ۶ ساله + جزییات

تسهیلات مورد نیاز احداث این شهرکها از محل صندوق توسعه ملی فراهم شده است

 تسهیلات مورد نیاز احداث این شهرکها از محل صندوق توسعه ملی فراهم شده است

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: تاکنون ۱۱۰۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

سید رحمت الله پریچهر با اشاره به اینکه ایجاد و ساماندهی شهرک‌های گلخانه‌ای و آماده سازی زیرساخت‌های تولید مانند تأمین آب، برق، گاز، خیابان کشی، قطعه بندی و دیوار کشی در دستور کار این شرکت قرار دارد، افزود: تسهیلات مورد نیاز احداث این شهرکها از محل صندوق توسعه ملی فراهم شده است و ۷۰ درصد تسهیلات به صورت وام با بازپرداخت ۶ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 

وی گفت: ۳۰ درصد از سرمایه مورد نیاز برای احداث گلخانه‌ها آورده کشاورز است و سود تسهیلات نیز در مناطق توسعه یافته ۱۴/۵ درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۰ تا ۱۱ درصد است.

 

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی تاکید کرد: بازپرداخت تسهیلات بانکی پس از سه سال یعنی از زمانی که واحد گلخانه‌ای به تولید اقتصادی می‌رسد، آغاز می‌شود.

 

پریچهر افزود: بر اساس برنامه ششم باید حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار واحد گلخانه‌ای ایجاد شود که ۴۰ درصد این برنامه از سطح مجتمع‌ها و شهرکهای گلخانه‌ای تأمین خواهد شد.

 

وی گفت: صرفه جویی و افزایش بهره وری آب مهمترین دستاورد انتقال کشت محصولات سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌هاست.

 

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی افزود: ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصولات سبزی و صیفی اختصاص دارد که با احداث و توسعه گلخانه‌ها امکان انتقال این مزارع در ۴۰ هزار هکتار از گلخانه‌ها فراهم می‌شود.

 

پریچهر گفت: در فضای باز برای تولید سبزی و صیفی در هر هکتار حدود ۱۲ تا ۱۶ هزار متر مکعب آب مصرف می‌شود در حالی که بهره وری آب در گلخانه ۱۰ تا ۱۲ برابر کشت این محصولات در فضای باز است.

 

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده بطور متوسط برای تولید هر کیلو گوجه فرنگی در فضای باز ۴۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود در حالی که در گلخانه میزان مصرف آب به کمتر از ۴۰ لیتر کاهش می‌یابد.

 

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرکهای کشاورزی گفت: میزان تولید محصول گوجه فرنگی در یک هکتار گلخانه ۱۰ برابر میزان تولید این محصول در فضای باز است.

 

پریچهر افزود: اگر فقط کشت گوجه فرنگی و خیار را از فضای باز به گلخانه منتقل کنیم بیش از ۳ میلیارد متر مکعب آب صرفه جویی می‌شود و در هر دوره کشت نیز حدود ۴۰۰ تن گوجه فرنگی و ۳۵۰ تن خیار تولید خواهد شد.

 

وی گفت: در هر هکتار گلخانه نیز برای ۶ تا ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند به عنوان افزایش اشتغال مورد نظر قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی وجدغنی پنجشنبه , ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

با عرض سلام و خسته نباشید می‌خواستم یک واحد کشت گلخانه ای راه اندازی کنم به این کار خیلی علاقه دارم مبلغی هم آورده داره ۸۰میلیون لطفاً راهنمایی کنید

علی وجدانی پنجشنبه , ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

با عرض سلام و خسته نباشید می‌خواهم به واحد کشت گلخانه ای راه اندازی کنم لطفاً راهنمایی کنید مبلغی حدود ۸۰میلیون تومان هم آورده دارم

سید علی سلطانی چهارشنبه , ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

سلام جهت احداث گلخانه نیاز به راهنمایی دارم و چگونه باید وام بگیرم زمین دارم ولی اب ندارد ایا با تانکر میشود اب مجموعه را تامین کرد

علیرضاحسام چهارشنبه , ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸

سلام جهت احداث گلخانه احتیاج به راهنمای دارم میخاستم ببینم باید چغدر پول داشت تا تونست گلخانه ای گلخانه ای۱۵۰۰متری دست کرد زمین دارم اب دارم دسترسی به گاز برق هم به راحتی دارم و باید از کجا وام گرفت

سارا ابراهیمی یکشنبه , ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱:۵۷

با سلام جهت احداث گلخانه نیاز به کمک و راهنمایی دارم مساحت زمین مورد نظر ۵۰۰متر مربع است و دسترسی به آب و برق دارم محل آن در باغ شهر زنجان است یرمابه ی حدودی مورد نیاز چقدر است؟لیسانس گیاه پزشکی هستم چطور میتونم وام بگیرم ؟

محمد اسفرورینی یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

با عرض سلام این شهرکهای گلخانهای کجا احداث شده و شرایط گرفتن ان چگونه اس وکجا باید مراجعه کنم با تشکر وافر

محمد کاظمی نژاد پنجشنبه , ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۳:۳۳

باعرض سلام و قبول طاعات و عبادات شما
اینجانب در نظر دارم در زمینهای طبس گلخانه راه اندازی کنم برای مشورت و وام گرفتن راهنمایی می خوام خواهشمندم جهت احداث این گلخانه همکاری لازم را به عمل آورید و مرا راهنمایی کنید
بانهایت احترامات محمد کاظمی نژاد