کد خبر : 32829
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 - 11:38

واگذاری فعالیت های کشاورزی به بخش خصوصی

واگذاری به بخش خصوصی سبب کاهش دخالت دولت و تنها نظارت دولتی می شود.

واگذاری به بخش خصوصی سبب کاهش دخالت دولت و تنها نظارت دولتی می شود

سیاست دولت واگذاری فعالیت های کشاورزی و زراعی به بخش خصوصی است

 به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، گودرز نجفیان در دومین جشنوره معرفی ارقام زراعی و باغی که در این موسسه با حضور وزیر جهادکشاورزی برگزار شد، افزود: در زمینه حبوبات و دانه های روغنی کار واگذاری به بخش خصوصی را آغاز کرده ایم.
وی تصریح کرد: با استمرار توجه به مقوله پژوهش های کاربردی در زمینه معرفی ارقام اصلاح شده پویایی بخش دولتی و تقویت بخش خصوصی در این زمینه بیشتر شده است.
نجفیان افزود: با پویایی بخش دولتی و تقویت بخش خصوصی پتانسیل های نهفته در این زمینه برای اعتلای برنامه های خود اتکایی وزارت جهاد کشاورزی و افزایش ضریب امنیت غذایی آحاد کشور بالفعل می شود.
رئیس موسسه تحقیقات اصلاح نهال و بذر با بیان اینکه واگذاری به بخش خصوصی سبب کاهش دخالت دولت و تنها نظارت دولتی می شود، بیان داشت: درصدد توسعه امنیت غذایی در کشور و کاهش وابستگی هستیم که این امر با ارتقا بهره وری آب توسعه می یابد.
وی در ادامه داد: امسال در دومین جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی حدود ۲۸ رقم اطلاع رسانی می شود که از این تعداد ۲۳ رقم دولتی و ۵ رقم خصوصی است.
رئیس موسسه تحقیقاتی تهیه و اصلاح نهال و بذر کشور در ادامه بیان داشت: امروزه نقش ارقام اصلاح شده در نظام تولید بسیار اساسی بوده و به همین دلیل هر ساله تعداد ارقام زراعی و باغی جدیدی زیادی در جهان تولید و به کشاورزان معرفی می شوند.
نجفیان ادامه داد: به دلیل ارزش افزوده ای که این ارقام در گردش مالی بخش کشاورزی ایجاد می کنند تجارت پرسود و مهمی در زمینه تولید و فروش بذر ارقام اصلاح شده در دنیا شکل گرفته است.
دومین جشنواره معرفی ارقام زراعی و بافی روز سه شنبه با حضور وزیر کشور در کرج آغاز به کار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.