کد خبر : 37379
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 - 9:06

واگذاری شهرک‌های گلخانه‌ای به متقاضیان + جزییات

هزار هکتار شهرک‌ گلخانه‌ای در حال واگذاری است.

هزار هکتار شهرک‌ گلخانه‌ای در حال واگذاری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: تاکنون ۱۱۵ شهرک گلخانه‌ای در استان‌های مختلف کشور احداث شده است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، علی‌اشرف منصوری در دیدار با استاندار قزوین اظهار داشت: شرکت شهرک‌های کشاورزی با تصویب مجلس شورای اسلامی تأسیس شد و هدف اصلی آن در کنار سایر فعالیت‌هایی چون تقویت حوزه شیلات و دامپروری بیشتر بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای متمرکز شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به چالش اساسی کشور در حوزه آب و اشتغال، احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته و یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور ادامه داد: با وجود بحران جدی کم آبی شیوه‌های سنتی کشاورزی دیگر جوابگو نیست و ناگزیر باید کشت‌های آزاد را به فضای متراکم گلخانه‌ای منتقل کنیم.

منصوری گفت: امسال ۷۰۰ هکتار از شهرک‌های گلخانه‌ای ایجاد شده به سرمایه گذاران واگذار شده و یک هزار هکتار دیگر هم در حال واگذاری است.

وی عنوان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان امور اراضی و معاونت امور باغبانی جهاد کشاورزی مقرر شده است بخشی از اراضی ملی که در مسیر تأمین آب از رودخانه‌های مرزی هستند به شهرک‌های گلخانه‌ای اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور یادآور شد: به زودی هم در استان‌های اردبیل و گیلان، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای دو مجموعه هزار هکتاری گلخانه‌ای را انجام خواهیم داد.

منصوری بیان کرد: محصولات گلخانه‌ای علاقمندان بسیاری دارند و حتی اگر در داخل کشور جذابیت نداشته باشند در بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: به طور نمونه، هم‌اکنون در روسیه مردم چندان راغب به استفاده از محصولات کشت شده در فضای باز نیستند و به همین دلیل ترکیه توانسته بخش عمده‌ای از بازار این کشور را تصاحب کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور با بیان اینکه محصولات گلخانه‌ای به آب کمتری نیاز دارند، گفت: برای پیشبرد اهداف صادراتی هم توجه به این نوع کشت مؤثر است.

منصوری اضافه کرد: برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان‌ها هم با جدیت باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.