کد خبر : 34238
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1396 - 22:53

واگذاری سهام شرکت های وزارت کشاورزی به رزمندگان

١٠ درصد اولیه سهام به عنوان بخشودگی به رزمندگان اعطا و بقیه سهام به صورت اقساط دریافت می شود.

به گزارش دهقان نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی جوادی در بیست و نهمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد، اظهار کرد: جهادگران با تقدیم ۳۳۰۰ شهید و دهها هزار آزاده و جانباز نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس ایفا کرده اند.

وی با اشاره به گستردگی و تنوع نقش جهادگران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: متاسفانه معرفی این نقش فقط به اقدامات جهادگران در راهسازی، سنگرسازی و خدمات پشتیبانی و ارسال کمک های مردمی به جبهه ها خلاصه شده و دیگر فعالیتها از جمله پژوهشکده های مهندسی رزمی جنگ جهاد در مراحل مختلف دوران جنگ و پیروزی های به دست آمده تاکنون به نحو شایسته به جامعه معرفی نشده است.
جوادی با تشریح خدمات ارائه شده به ایثارگران در دولت یازدهم اظهار داشت: در دولت یازدهم با درایت وزیر جهاد کشاورزی، سهام هشت شرکت جهاد توسعه، ٩شرکت جهاد تحقیقات و ١٢ شرکت جهاد نصر، به ۲۵ هزار نفر از رزمندگانی که بیشتر از ۶ ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل داشته اند واگذار شده و این واگذاری ها همچنان ادامه دارد.
وی ارزش سهام واگذار شده را ٣٠۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با موافقت وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس مجمع و همچنین دیگر اعضای مجمع، ١٠ درصد اولیه سهام به عنوان بخشودگی به رزمندگان اعطا و بقیه سهام به صورت اقساط دریافت می شود.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: گرامیداشت یاد و خاطره کسانی که با روحیه ایثارگری و خدمت برای کشور افتخار آفریده اند، برای پاسداشت این سرمایه ها امری ضروری است.
وی خدمت به مردم را از بالاترین عبادات در پیشگاه خداوند دانست و افزود: این خدمت در دوران دفاع مقدس، نقش آفرینی در جبهه های حق علیه باطل بود و امروز مصداق خدمت تلاش برای رفع مشکلات مردم است.
وی اضافه کرد: رسیدگی به امور رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس که بهترین فرصتهای زندگی را برای خدمت در جبهه ها از دست داده اند، یک وظیفه است.
وی اضافه کرد: اطلاعات رزمندگان و ایثارگران جهادگر برای ارائه خدمت بهتر به آنان و خانواده هایشان باید ساماندهی شود؛ همه ما ظرفیت ها و توانمندی های زیادی برای خدمت داریم و در صورت مشارکت با هم این ظرفیت ها و توانمندی ها چند برابر و امکان ارائه خدمت و حل مشکلات مردم بیشتر فراهم می شود.
بیست و نهمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، بیژن زنگنه وزیر نفت و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در تهران برگزار شد.
در این مراسم همچنین از تمبر یادبود جهادگران شهید – سرداران رشید اسلام، هشت کتاب ویژه شهدای جهادگر و نرم افزار چندرسانه ای سنگرسازان بی سنگر رونمایی و از خانواده های شهیدان خرامین، بختیاری نسب و لچیانی با اهدای لوح یادبود، تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.